Andnings larm
Någon som vet vilket märke som är bäst och som falsk larmar minst?
Tacksam för tips och idéer
Någon som vet vilket märke som är bäst och som falsk larmar minst?
Tacksam för tips och idéer
Beror på om ni ska samsova eller inte.
Vi har angelcare och då är det babyvakt också :) vi är jätte nöjda!
I spjälsäng rekomenderar jag Nanny från andningslarm.se
Vi samsover och har därför snuza halo. Den man fäster i blöjan.
Tack vare den kan vi sova i lugn och ro, så den är värd varenda krona:)
Den har falsklarmat ett par gånger. Det har varit när jag ammat på natten och den då har hamnat snett.
Men det som är bra med de man fäster i blöjan är att man även kan ha dem på dagen. I vagnen eller var bebisen nu sover på dagarna:)
Samsover just nu..trodde inte det funkade med andningslarm då..men det finns alltså. Mest för att jag ammar och han är "tuttig" så det har fallit ig så att han ligger med mig i min säng
Han har det obbigt med andningen så det är av den anledningen jag känner att vi skulle haft ett larm. Vad är bäst tro..att de sover i egen säng eller samsover..funkar de lika bra?
Oj,oj många frågor
Babysence 2 om ni tänker ha honom i egen säng. Har aldrig fellarmat hos oss, hade åt tvillingarna. Enda gången larmet gått var när dottern hade ett litet andningsuppehåll.
angelcare!
Vi samsover med våra barn så har använt respisense, som man fäster i blöjan, till alla tre barnen. De larm man fäster i blöjan "falsklarmar" oftare än plattor man har i spjälsäng av logiska skäl. Det falsklarmar ju inte utan kan ibland tappa kontakt med barnets mage om barnet rullar, man har satt det fel eller liknande och då ska ju larmet larma (när det inte känner andningsrörelse). Inget som varit något problem tycker jag. Visar ju bara att larmet fungerar.
Med första barnet hade vi ett andningslarm på medicinsk indikation (som var utskrivet av läkare), ett som inte går att köpa i affär för "vanliga" Svenssons.. Detta var ett suveränt larm men vi var naturligtvis tvungna att lämna tillbaka det när barn nr 1 inte längre behövde det.
Efter de jobbiga upplevelserna med första barnet har jag blivit lite för nervklen för att våga låta ett spädbarn sova utan larm, så den här gången beställde vi själva ett Angelcare. Supernöjda!! Det är väldigt känsligt och har aldrig falsklarmat.
jag har Babysence 2. googlade som sjutton innan jag köpte ett, flera timmar och läste sidor om både nanny och babysense 2 att över lag rekommenderar dom flesta just dom två.
Om ni samspelet så skaffa ett sånt man sätter på blöjan. Snoza eller liknande. Vi har ett sånt och det funkar JÄTTE bra.
Favoritar
Om ni samsover skulle det stå. Men på appen rättar mobilen lite som den vill. Suck.
Snuza halo köpte jag som sagt värt varenda krona nu fick barn tag i det och det gick isönder men jag fick ett nytt på garantin den säljer ja nu helt oanvänt då jag fick panik och köpte ett madrasslarm när den andra gick i sönder hehe