• Erfdgt

Vilken barnvagn rekommenderar du?

En barnvagn, som ska gå att dra i snö och slask på norrländska gator och som ska gå att använda från nyfödd, vilken rekommenderar du och varför?

Det här med barnvagnar känns som en stor djungel. Hur ska man kunna välja?

• Svar på tråden Vilken barnvagn rekommenderar du?
  • Lena

Vår emmaljunga classic med pumpade däck går genom allt, är lättstyrd och ingen punktering på 5år trots en hel del skogspromenader.

• Erfdgt
    Lena skrev 2013-07-30 00:12:54 följande:
    Vår emmaljunga classic med pumpade däck går genom allt, är lättstyrd och ingen punktering på 5år trots en hel del skogspromenader.
    Det låter ju toppen! Hur är den att fälla ihop, tar den stor plats? Är den tung? Jag kan inte hitta någon som heter Classic på deras hemsida dock.

Vi hade en Emmaljunga Cerox till första barnet (7år sedan nu) och vi var jättenöjda med den. Nu finns ju dock inte Ceroxen kvar, så vi vet inte riktigt vad man ska välja nu :P Det finns så mkt nytt!
  • RöttÄrSött

Jag skulle ta en vagn med fyra fasta lufthjul à exempelvis Brio Happy med lufthjul eller Emmaljungas Classic sport (som jag tror utgått men som kan finnas ströexemplar av) alternativt en Emmaljunga Edge (men den är lite större samt har samma sufflett på ligg och sittdel).

• RöttÄrSött

Kronan och deras duovagn är också ett alternativ om man gillar en mer modern look men med stabilt chassi.

• fluu

Vi har en 2Me Berlin. Den är väldigt stabil,går att köra ute i de småländska skogarna och i snö,snön fastnar inte på hjulen.
    Den är hyfsat smidig för att ändå vara så rymlig och jag upplever den inte som speciellt bred.
    Den är lätt att fälla ihop och får plats bra i bilen.
    Justerbart handtag,går lätt att ändra från sittläge till liggläge.
    Billig.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Erfdgt

Tack :) Ska kolla in alla dom. Ja, vi hade ju en Cerox och den hade fyra fasta lufthjul och det var toppen! Kommer välja en vagn med det den här gången också, men sedan är det resten.. det finns för mkt att välja på ;)

• Erfdgt

Finns det vagnar idag med svängbart handtag? Någon som vet?

• Erfdgt
    hallonbär skrev 2013-07-30 00:28:07 följande:
    Kolla in trille viper 4s
    Aldrig hört talas om! Hittade den på Jollyroom när jag googlade, är det den här www.jollyroom.se/trille-viper-4s-black-safari.html ?

Jag är dock lite tveksam till mindre och svängbara hjul i vårat vinterklimat (och i övrigt) här. Det står att det är en perfekt cityvagn, men jag vet inte hur mkt citykörning det skulle bli ;) hehe
Svar på tråden Vilken barnvagn rekommenderar du?