• Cmittliv

Bästa bilbarnstolen för 9 månader +

Vet inte om tråden är på rätt ställe men hittade ingen annan passande kategori.

Frågan är:
    Vilken är den bästa bilbarnstolen till ett barn på 9 månader och uppåt? Skriv gärna för- och nackdelar.

Tack

• Svar på tråden Bästa bilbarnstolen för 9 månader +
  • Malawi

Axkid minikid!

Lättmonterad
    Självjusterande när man spänner fast barnet 

• johannawe

Jag har inte köpt än då sonen bara är ett halvår, men har förstått att det ska finnas ngn där man kan justera ryggen mer i liggläge vilket låter bra. Följer med spänning tråden :)

• Sisisisi

Jag skulle välja besafe Izi plus! Allt är perfekt med den förutom att den tar ganska mycket plats, passar alltså inte i småbilar och att den inte funkar riktigt så länge som jag vill. Men för ett barn som ligger på medelkurvan eller under så funkar den till fem är iaf.

• Dr to be

Vi har en besafe izi kid X3 tror jag den heter. Med den kan man vinkla sittlägena så att den är i lite viloläge samt upprätt. Vi är nöjda.

• Cmittliv
    Sisisisi skrev 2013-07-29 21:05:46 följande:
    Jag skulle välja besafe Izi plus! Allt är perfekt med den förutom att den tar ganska mycket plats, passar alltså inte i småbilar och att den inte funkar riktigt så länge som jag vill. Men för ett barn som ligger på medelkurvan eller under så funkar den till fem är iaf.
    Dr to be skrev 2013-07-29 21:06:41 följande:
    Vi har en besafe izi kid X3 tror jag den heter. Med den kan man vinkla sittlägena så att den är i lite viloläge samt upprätt. Vi är nöjda.

ja, vi var i affären idag och dem rekommenderade också Besafe Izi. Det lutar sig åt det hållet! Skäms Vår flicka är rätt stor och lär inte kunna ha den till hon är 5, men vi har en annan bebis på G som får ta över den då.

Inga andra nackdelar?
  • Sisisisi
    Cmittliv skrev 2013-07-29 21:38:53 följande:

ja, vi var i affären idag och dem rekommenderade också Besafe Izi. Det lutar sig åt det hållet! Skäms Vår flicka är rätt stor och lär inte kunna ha den till hon är 5, men vi har en annan bebis på G som får ta över den då.

Inga andra nackdelar?

Izi kid är bara godkänd till 18 kg och har sämre lutningslägen än izi plus som är godkänd till 25 kg och har förbättrat viloläge. Man bör ju ha bilbarnstolen så rak som möjligt men man vill ju också att barnet ska kunna sova utan att huvudet ramlar ner. 

Jag tror inte att du blir missnöjd med Izi Plus! En annan superbra stol som är lite rymligare är akta graco BeLogic! Nackdelar med den är att jag inte får den att sitta lika hårt fast som izi plus och att den har så få bälteslägen vilket gör det svårt att få ett perfekt läge.  
  • RosaGrisen

Åk till typ barnens hus eller babyproffsen där får man prova stolarna i bilen. Det kan vara så att just den stolen ni funderar på inte alls sitter så bra i eran bil medan en annan sitter hur bra som helst. Vänta tills barnet är lite större också så kan h*n provsitta :)

Svar på tråden Bästa bilbarnstolen för 9 månader +