• MissEofc

Blir tokig snart, mitt barns sömn har blivit helknäpp!

Senaste veckorna har dotterns sömn blivit riktigt dålig. Hon är snart 7 månader och har alltid sovit jättebra, somnat vid 20 och sovit som en stock med 2 mat tillfällen på natten. Nu däremot så vaknar hon ofta, är gnällig, vill inte somna om och kan hålla på i timmar. Hon vägrar välling och har gjort i snart en månad (försökt varje kväll och en gång på dagen men får alltid hälla ut den så nu gav jag upp det) Jag vill såååå gärna sova mer än 3 timmar i streck (vilket är max, oftast är det bara 2 timmar för att hon vaknar och är gnällig) Är det för att det är varmt? Sover dom sämre med den här äckelvärmen som är? Nått tips nån?

• Svar på tråden Blir tokig snart, mitt barns sömn har blivit helknäpp!
  • lövet2

Ja, spädbarn lider mer av värmen än vuxna och sover ofta dåligt i sommarvärme. Sedan tillkommer också det där med åldern; barn som närmar sig 8 månader brukar börja sova riktigt illa ett tag. Det är övergående ...

• Inte som du

Skaffa natt barnvakt om du inte klarar av att ta hand om ditt spädbarn

• MissEofc

Åh jaaaaa vilken bra idé!
    Vill du ta hand om henne några dagar?
    Eller nej vänta, kan till och med sälja henne så slipper jag det helt! :)
    (Jag klarar ju av det, men gud så skönt en hel natts sömn vore just nu)

• Krigström

Bara blöja på ingen pyjamas, barn tåler bra om fönstret e öppet det skadar inte bara så länge det inte är drag. Om hon gnäller låt henne va, det kan va du "stör" henne om du går upp och hyssjar. Gråter hon rejält så ta henne. Med min äldsta brukade ja hyssja från sängen så hon bara visste ja va där.

Låter som en tillväxt period med och det går över relativt fort. Ta och skit i måstena på dagen för att orka nätterna!Har du börjat med burkmat? Du kanske ska ge lite gröt innan läggdags istället för välling det är mer mättande, fungerade med min dotter. Med min son la ja liten klick honung i vällingen.

Men det går iaf som sagt över :)

• mojs

Kan ju bero på så mycket.
    Ålder
    Värme
    Tänder
    osv... 

• m0desty

Det är väl separationsfasen. Ge extra mycket närhet, låt henne sova på eller intill dig eller din partner.

• Babymama

Honung ska man inte ge barn under ett år eftersom det kan orsaka spädbarnsbotulism, potentiellt dödligt. Men annars är välling bra :)

Svar på tråden Blir tokig snart, mitt barns sömn har blivit helknäpp!