• Guckusko

Hur länge hade du avslag/blödning efter förlossningen?

Idag är det 6 veckor sedan min dotter föddes och jag har fortfarande illaluktande flytningar/blod. Inte mycket men det "strömmar" till lite då och då..
    Är det någon som vet hur länge det brukar pågå?
    Vissa av mina vänner har kunnat ha sex efter 6 veckor men det kan jag absolut inte med detta :s

• Svar på tråden Hur länge hade du avslag/blödning efter förlossningen?
  • Nyfiken gul

upp till 10 veckor är det fullt normalt att ha avslag.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Eisa

I 3, 5 månad. Jo det är sant. Ej roligt.

• Karusellen

Jag hade avslag i 8 veckor, då hade det nääästan slutat när jag satte in en hormonspiral och då började det småblöda igen och höll på tills pojken var 4 månader, så jag vet inte riktigt när avslaget slutade, men det höll på i minst 8 veckor iallafall!

• mammalovis

Att ha avslag i 6 veckor behöver inte vara något konstigt, jag minns inte hur länge jag hade med första barnet. Med andra barnet var det ca 2 veckor, så då gick det mycket fortare och som jag minns betydligt mindre också, men å andra sidan var eftervärkarna hemska första dygnet.

Strömmar det till i samband med ansträngning eller efteråt? Så hade jag ganska mycket med första barnet.

Däremot reagerar jag på att du skriver att de är illaluktande. Jag skulle råda dig att ringa bm och rådfråga, så du inte har fåt en infektion. Om du inte har bokat tid för efterkontroll så är det ju hög tid att få en efter 6-8 veckor!    

• Toppen9

10 veckor efter båda förlossningarna och luktade död och förruttnelse... Inte kul...

• Flisan79

Ca 4 v med alla tre. Men allt mellan 1 v och 12 v har jag hört är helt normalt/vanligt.

• umm abdilleh

Dadlar minskar blödningarna...jag börja äta det efter förlossningen,några om dagen...blodet var borta efter 2 veckor...testa det

• ninjabebbe

Två veckor. Jag antar att jag haft tur! 

Svar på tråden Hur länge hade du avslag/blödning efter förlossningen?