• bebop

Behöver hjälp

Har en liten på 7 veckor som sen 2 veckors ålder fått flaskan pga för lite bröstmjölk för att kunna mätta. Jag har vid sidan av detta hobby ammat men nu dom senaste tre dagarna vägrar den lille ta bröstet och skriker sig blå bara jag försöker. Det kommer mjölk när jag trycker så mjölk finns. Behöver råd och tips på hur vi ska komma förbi detta. Vill inte behöva ge upp amningen helt redan.

• Svar på tråden Behöver hjälp
  • fluu

Han är antagligen "sugförvirrad". Kanske kan du testa amningsnapp.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Alexi

Fasa ut ersättningen helt tror jag är det som kanske krävs. Dvs bebisen tycker maten kommer rikligare och snabbare från flaska, alltså är det rätt svårt att få många att acceptera bröstet efter ett tag. Prova att amma på natten, liggandes, det brukar ibland gå bättre.

• straw2008
    Alexi skrev 2013-07-26 23:22:21 följande:
    Fasa ut ersättningen helt tror jag är det som kanske krävs. Dvs bebisen tycker maten kommer rikligare och snabbare från flaska, alltså är det rätt svårt att få många att acceptera bröstet efter ett tag. Prova att amma på natten, liggandes, det brukar ibland gå bättre.

Svälta barnet till desparation menar du? Gör folk så på allvar ? Fy farao hoppas inte.
    I kinamockaskogen.....
Svar på tråden Behöver hjälp