• vaniljkaka

Tappar skit mycket hår! 3 månader efter förlossningen

Hej! Jag tappar så satans mycket hur nu!:( Det är skit hemskt, kan dra igenom håret och få hela näven fylld. Otäckast är när jag ducshar det lossar hur mycket som helst :( Asså fortsätter de så här kommer jag bli flint!!!
    Har läst lite att man kan tappa hår efter förlossningen, hur mycket tappade ni och hur länge höll de på?  

• Svar på tråden Tappar skit mycket hår! 3 månader efter förlossningen
  • Ramlösa

Ta lite extra Bvitaminer jag tog en B50 tablett och det mådde mitt hår bra av så litet tips bara

• Pandamamma79

Jag med! Ammar du? Många tappar sitt hår när de ammar. Är så jäkla håröm också!

Tappade 1/3 av mitt hår förra gången jag ammade. Fick ett helt annat hårfäste. Jag har väldigt tjockt hår...annars hade jag nog blivit skallig på vissa ställen. Mina väninnor har också tappat när de ammar men inte så mycket som jag. Jag tappade hela tiden jag ammade men det var mest efter ca 3 mån.

• Ramborg

Jag tappade också jättemycket. När det sedan började växa ut såg jag jättekonstig ut, med massor av "babyhår" runt hela hårfästet. Och när det nya var kanske fem-sex cm långt.... herregud som jag såg ut. Fick klippa av alltihop för att få det anständigt.

Beklagar TS. Jag vet hur du känner det. Hopas B50-tabletten du blivit tipsad om hjälper, det ska jag prova om det blir fler gånger.

42.
  • Ramlösa
    Ramborg skrev 2013-07-25 20:07:26 följande:
    Jag tappade också jättemycket. När det sedan började växa ut såg jag jättekonstig ut, med massor av "babyhår" runt hela hårfästet. Och när det nya var kanske fem-sex cm långt.... herregud som jag såg ut. Fick klippa av alltihop för att få det anständigt. Beklagar TS. Jag vet hur du känner det. Hopas B50-tabletten du blivit tipsad om hjälper, det ska jag prova om det blir fler gånger.
    42.

Den hjälpte mig och fick den rekommenderad av min svägerska som är frisör och rekommenderar alla den.
    Pandamamma79 skrev 2013-07-25 20:03:23 följande:
    Jag med! Ammar du? Många tappar sitt hår när de ammar. Är så jäkla håröm också! Tappade 1/3 av mitt hår förra gången jag ammade. Fick ett helt annat hårfäste. Jag har väldigt tjockt hår...annars hade jag nog blivit skallig på vissa ställen. Mina väninnor har också tappat när de ammar men inte så mycket som jag. Jag tappade hela tiden jag ammade men det var mest efter ca 3 mån.

Jag amma inte men tappa mycket ändå
  • FruSen

Mina tjejer är nu snart 4 månader och jag tappar massor hår. Ammar inte. Har inte med amningen att göra utan det är en hormonförändring (?) som kommer efter förlossningen tydligen. 

• Belize

Har hört att man knappt tappar går under graviditeten så efter tappar man det man skulle tappat under tiden.

Sen får man stubb mitt i allt hår. Jättefint.... men det går över och är normalt :)

• Lindsey Egot NO1

Jag har också tappat extremt mycket hår när jag väntat barn ich ammat. Jag har iof så mycket och tjockt hår så det märktes inte förrän sista barnet då hela hår fästet flyttades 2-3 cm. Skit fult.

Jag har vaknat av stora hårbollar under armhålorna, ljumskarna och knävecken som rullat ihop sig under natten. Min man har vaknat av mitt hår i munnen t.o.m

• milli79

När sonen blev 3mån tappade jag mer och mer hår. Väldigt vanligt men det skadar ju inte att äta mer vitaminer/mineraler.

Svar på tråden Tappar skit mycket hår! 3 månader efter förlossningen