• Anonym (Fel?)

Rädd för tvist! tacksam för svar.

Är sedan snart 3 månader separerad från min sons pappa. Då han lämnade snabbt och allt kom som en blixt från klar himmel så förstod jag att nåt var fel. Han blev jättearg när jag kommenterade att han skrev med en tjej som gick i klassen han arbetade i som elevassistent och stack. 2 v senare ger han mig "beskedet" att han vill att vi separerar. Dagen efter det går han på bio med den här tjejen + en kille från klassen. Vilket man inte får göra som elevassistent och därefter umgåtts massor privat innan skolterminen ens var slut. Jag tycker inte att man gör så och i slutändan mailade jag rektorn om detta. Men sen ångrade jag mig för att han skulle bli så arg och då ringde jag till rektorn och sa att jag inte visste om det stämde och att han inte behövde bry sig om detta. Sen igår kom det fram att mitt ex ljugit om allt, och att han umgåtts massor med dem, och jag blir jätteledsen och rasande. så jag mailade igen, men tog tillbaka. Mitt ex tycker att jag har sått ett frö i rektorns huvud nu som kommer fråga vad han gör/gjort - och tycker att det är mitt fel. Men det är ju inte jag som har umgåtts med eleverna, och det skulle nog komma fram förr eller senare. Pga detta tycker han att jag är psykiskt sjuk för att jag inte har lämnat honom i fred dessa tre månader utan jag har velat få svar som har varit lögner. Och pga detta tycker han att jag inte kan ta hand om vår son, och hotar med att ansöka om enskild vårdnad. Men detta gör väl inte mig till en dålig förälder? Jag kan väl inte förlora vårdnaden för att jag har berättat att han har gjort fel?

• Svar på tråden Rädd för tvist! tacksam för svar.
  • Griseknoen35

Nej det där kan du inte förlora vårdnaden på. Att få ensam vårdnad är svårt om båda föräldrarna är som dom ska.

• Anonym (h)

Kan bara hålla med ovanstående. Du förlorar inte vårdnaden för detta. Det som gäller är ju hur ni är som föräldrar vilket inte framgår av denna ts. Ta du det bara lugnt!

• Anonym (tveksam)

Andas och avvakta läget! Du vinner inget på att "härja runt"! Fokusera på att ha det bra med barnet istället!

• hymafr

Jättemånga killar hotar med att begära enskild vårdnad, men det är bara skrämseltaktik.
    Du ser ju själv - han har ju lyckats skrämma dig.

Finns dock ingen risk såvida du inte är alkoholist, drogmissbrukare, misshandlar barnet eller är psykiskt sjuk.   

• Foxtrott

Så väldigt klokt är det ju inte att ägna sin tid åt att härja omkring i exets liv, eller överhuvudtaget blanda sig i det minsta lilla. Fast det är såklart svårt att bara släppa och gå vidare in i sin egna framtid också, speciellt om man blir lämnad hux flux utan att man anat att det var på väg.

Du förlorar förstås inte vårdnaden pga detta. Du vinner heller inga poäng på det heller, så att säga. Det bästa är att du försöker släppa exets liv och görande och inte grubblar över vad han gjort, gör eller kommer att göra i framtiden.

Svar på tråden Rädd för tvist! tacksam för svar.