• Mammansara

Underbett

Hej Låter kanske jätte dumt, men jag mår skit dåligt över att det ser ut som att min dotter på 7 månader har underbett.. Hon har 2 tänder nere som växt ut ordentligt och 3 på väg uppe. Varken jag eller hennes pappa har underbett och ingen i våran släkt heller.. När kan man se om det verkligen är underbett?

• Svar på tråden Underbett
  • Juronjaure

Vet tyvärr inte. Men varför mår du dåligt över detta? Vid första tandläkarbesöket lär tandläkaren säga ifall det är ett problem eller inte, och är det ett problem så kan det förmodligen rättas till. Slappna av fram tills dess!

• lovea01

Du behöver nog inte oroa dig ! Vi trodde våra barn hade det oxå när dom va små. Och här har ju då pappan underbett så...Men när tänderna växtw ut ordentligt så såg man att det inte va underbett. Utan när barn har fått tänder på en sida så har dom ju inget att ta emot i på andra sidan och då kan det se ut som dom har underbett. Även om dom har fått tänder både uppe och nere så tuggade mina och den näst yngsta gör det fortfarande och det ser ut som underbett. Men även om det skulle vara det så är det ju inget problem. Och om ni inte har det och ingen i släkten heller tycker jag verkligen inte du behöver oroa dig :) Det finns värre saker

Svar på tråden Underbett