• hemmafru

vad har ni för klädstil

vad har ni för klädstil och vad har ni på er just nu

• Svar på tråden vad har ni för klädstil
  • lilmissredhotts

Ganska "vanlig"

Jeans med nån tshirt eller ett linne, kofta över när det är kyligt.

Kjol med linne, nån klänning ibland.

Blandar höga och låga skor beroende på hur kläderna är matchade.

Använder trenchcoat eller skinnjacka när vädret är sånt, dunjacka på vintern.

Har på mig mörkgröna jeans idag, uppvikta till strax ovanför anklarna, ett svart linne med tryck på, när jag varit ute har jag haft svarta kilklackar i skinn.

• läkarstudent

Det är jättesvårt att beskriva den med ord tycker jag... men trendig och lite romantisk, kanske man kan säga. Stora kjolar, chiffong, ljusa färger... typ så. Idag har jag en ljusgul kjol på mig och ett linne i samma färg.

Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
  • hemmafru
    läkarstudent skrev 2013-07-24 13:21:10 följande:
    Det är jättesvårt att beskriva den med ord tycker jag... men trendig och lite romantisk, kanske man kan säga. Stora kjolar, chiffong, ljusa färger... typ så. Idag har jag en ljusgul kjol på mig och ett linne i samma färg.
    Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience

kul att du gillar kjolar
  • mice

Jag har nu på mig svart linne och svarta byxor, men har annars tighta korta kjolar... också svarta. Tungan ute Har lite hårdrocksstil i övrigt. Hemma har jag lite roligare färger, lila är min favoritfärg!

• Zizzy Zimsson

Klänningar, klänningar och återigen klänningar i alla dess längder. Ibland kjol med top. Lång hår.

Jag älskar långa svepande klänningar och långt hår. Byxor är sååå fula (imho) och dessutom obekväma. 

• Vanilla ice queen

Jag har oftast baggyjeans och T-shirts samt luvtröjjor från märken som WESC, hummel, somewear, WARP... Skor blir det oftast converse. Så jag skulle nog kalla det street...
    Men har även klänningar och blusar och ser lite mer feminin ut när jag känner för det

• luckynumber

Jag brukar oftast ha tighta jeans eller chinos, sandaler eller ballerina och en sval blus med korta eller inga ärmar till det, nån gång ibland har jag en utställd kjol och linne till eller en tunn sommarklänning, använder nästan aldrig smycken, men just nu har jag morgonrock och ska snart hoppa i träningskläderna!

• Mint

Tajta jeans eller kjol, t-shirt/linne/skjorta, ofta med kofta av något slag över. Mest mörka färger: svart, blått, grönt.. Gärna randigt eller rutigt, men aldrig blommigt, gult, aprikosfärgat eller beige. Kanske skulle man kunna kalla min stil "kulturkofterockig" eller något. Jag är dock allergisk mot dödskallar!

• Mint

Just nu har jag förresten på mig shorts (har semester) och en rutig blus/skjorta. Vad gäller skor gillar jag kängor och sandaler. Tycker jag är lite för gammal för Converse. Har aldrig lärt mig gå i högklackat och är beroende av sköna skor. Det är ju ett ständigt problem att hitta sköna skor som samtidigt är snygga, särskilt för vår/höst (när man inte kan ha kängor eller sandaler) :-/

• hemmafru
    Zizzy Zimsson skrev 2013-07-24 18:20:21 följande:
    Klänningar, klänningar och återigen klänningar i alla dess längder. Ibland kjol med top. Lång hår.Jag älskar långa svepande klänningar och långt hår. Byxor är sååå fula (imho) och dessutom obekväma. 

vad kul
  • Lord Marbury

Jag är ju man då, men jag har en slags förtjusning för klassisk stil, det vill säga kavajer, skjortor och liknande. Nu har jag alltid haft kontorsjobb, så jag har kanske blivit skadad av att arbete i kostym dagligen, men även på fritiden kan jag ha ett par trevliga byxor, skjorta och en lite ledigare kavaj. Har aldrig tyckt om jeans, faktiskt. T-shirt är ett plagg jag heller aldrig trivts i, jag har oftast skjorta eller möjligen piké (någon gång om vintern kan jag ha polotröja också).

Just nu har jag lite säckiga kläder eftersom jag fixat lite hemma. Grå byxor (som amerikanerna nog kallat "slacks") och en ljust grå fritidsskjorta.

• Zoja

Jag växlar ganska mycket i vad jag har på mig. Några exempel: Baggy jeans med skjorta/huvtröja, converse. Tajta jeans med linne och skjorta/huvtröja/jacka, converse eller möjligen ett par klackar. Kort tajt kjol med kavaj och linne, klackar eller converse. Gillar att ibland kunna se lite pojkaktig ut en dag för att nästa dag kunna se väldigt feminin ut. Just nu har jag på mig pyamas! 

• minerva123

Kul att läsa om andras stilar! Min klädstil skulle jag beskriva som klassisk, stundtals gränsande till preppy/navy. Älskar välsittande jeans, insvängda tweedkavajer och snygga stövlar. Skepparkavaj i ull eller ullkappa på vintern, snygga halsdukar och handskar, handväskor i läder. Klänning med ballerinas och kofta. Har en obscent stor mängd randiga toppar i garderoben att ha till jeans eller vita byxor på sommaren. Köper i väldigt blandade prisklasser, älskar att reafynda och hittar mycket på de stora kedjorna också. Det jag inte har men "borde" med tanke på min stil i övrigt är Odd Molly-koftor, men sådana kommer inte över min tröskel.

Just nu har jag på mig vita shorts, en mörkgrön skjorta och en ammande bebis.

• lövet2

Slö, slapp och ointresserad.
    Just nu har jag röda shorts, en gul t-shirt och en röd/vit/svart-rutig flanellskjorta på mig.

Svar på tråden vad har ni för klädstil