• kattaaa

Nån som vet!??

Nån som vet hur stor chansen är att man blir gravid en månad efter förlossningen!?
    Jag sluta blöda efter två veckor och har inte fått tillbaka min mens än.

Funderar över om man har äl snabbt efter fl, eller hur det ligger till.
    Nån som vet?

Isabelle 2oo7 ♥ Melvin 2oo9 ♥ Nova 2o11 ♥ Freja 2o13 ★ kattaaa.blogg.se
  • Svar på tråden Nån som vet!??
  • Willa

Det variera nog mycket från person till person. Om du ammar så tycker jag att det låter väldigt tidigt, men inget är omöjligt.

• kattaaa
    Willa skrev 2013-07-24 11:32:38 följande:
    Det variera nog mycket från person till person. Om du ammar så tycker jag att det låter väldigt tidigt, men inget är omöjligt.
    Har tyvärr  bara kunnat amma i knappt två veckor. Då min mjölk alltid tagit slut så snabbt.
  • Nyfiken gul

det är inte särskilt vanligt att man får mensen direkt som vanligt 4 veckor efter förlossningen.  Mens o ägglossning kommer igång när kroppen är redo för det och när det kan tänkas bli är klart varierande.

visst finns det en o annan som blivit gravid efter 1-2 månader men dom är bara ett fåtal o är ovanligt.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Willa
    kattaaa skrev 2013-07-24 11:36:02 följande:
    Har tyvärr  bara kunnat amma i knappt två veckor. Då min mjölk alltid tagit slut så snabbt.
    Jag kunde inte heller amma och för mig tog det ungefär 4 månader innan jag fick tillbaks mensen. Det bästa är att skydda sig redan nu om det är så att du inte vill ha barn just nu för men kan ju aldrig veta säkert när ägglossningen kommer igång. 
  • kattaaa
    Nyfiken gul skrev 2013-07-24 11:37:38 följande:
    det är inte särskilt vanligt att man får mensen direkt som vanligt 4 veckor efter förlossningen.  Mens o ägglossning kommer igång när kroppen är redo för det och när det kan tänkas bli är klart varierande.

visst finns det en o annan som blivit gravid efter 1-2 månader men dom är bara ett fåtal o är ovanligt.

Låter bra :)
  • Nyfiken gul

vill du inte ha barn tätt så är det väl dumt att köra oskyddat sex för du kan aldrig veta när en ägglossning sker i kroppen eftersom den alltid kommer före en eventuell mens.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • kattaaa
    Willa skrev 2013-07-24 11:38:49 följande:
    Jag kunde inte heller amma och för mig tog det ungefär 4 månader innan jag fick tillbaks mensen. Det bästa är att skydda sig redan nu om det är så att du inte vill ha barn just nu för men kan ju aldrig veta säkert när ägglossningen kommer igång. 
    ska till bm om en månad och skaffa skydd, så inga fler olyckor tills dess :) sist fick jag nog mens 1½ månad efter förlossningen då jag inte kunde amma då heller. Får nog bara vänta och se vad som händer.
Svar på tråden Nån som vet!??