Ramlösa skrev 2013-07-24 06:02:59 följande:
Du vet att det inte bara är du som avgör om du ska ha enskild vårdnad eller om ni ska gemensam vårdnad, pappan kan stämma dig så med det som bakgrund varför anser du han är en dålig vårdnadshavare men tillräckligt bra att ha som pappa till ditt barn? Nej du behöver inte svara mig här men fundera igenom det för ni ska vara föräldrar i många många år framåt tillsammans och ni kommer bli rasande på varandra och ni kommer bli tvingade att stå enade med varandra med, ni kommer inte alltid tycka och tänka lika men ha barnets bästa för era ögon så kommer det gå bra och om ni båda inser tidigt att ni ser till barnets bästa men inte har samma syn så anklaga inte varandra för att vilja förstöra för den andra för den ni förstör för är för barnet. Lycka till
Som jag skrev i tråden, detta är ingen diskussions-tråd om vårdnadsfrågan i sig, utan min fråga var när vi skriver på papprena. Då du inte har en aning om varför jag tar valet att ha ensam vårdnad första året så har du ingen rätt att säga att mitt val är fel. Jag är försiktig och gör allt för att barnets första år ska bli så bra som möjligt. Jag har kontakt med många runtomkring i både vården och rätten som samtalat med mig om detta.
Men för att svara på din fråga:
Ja, jag vet att han kan stämma mig för detta, är mycket väl medveten om det och förväntar mig nog att han gör det också.. Men som sagt handlar det om det första året till en början.
Jag har inte haft någon relation till honom utan vi hade endast sex en gång, han kom i mig och förnekade det när jag frågade. Så nu sitter jag här gravid och tusen konflikter med honom.
Men jag hoppas saker löser sig till slut. Hoppas du respekterar att jag inte vill ha någon diskussion här.
Tack.