• boandersson

Barn i 5/6 år i tvillingvagn

I lördags åkte jag Öresundståget från Köpenhamn och såg två barn i en tvillingvagn på ca 5/6 år. Och i en annan vagn var det ett barn på kanske 4/5år.
    Varför har föräldrar vagn till så gamla barn?
    Mitt barn klarar sig fint utan vagn och han är betydligt yngre.
    Barnen i vagnarna var inte handikappade. Och jag pratade med dem, de hade bara varit i Köpenhamn under dagen, precis som vi.
    Jag blir mörkrädd när jag ser sådana föräldrar. 

• Svar på tråden Barn i 5/6 år i tvillingvagn
  • boandersson

Och kvinnan med det ena barnet hade mage att skrika på att ingen lyfte sig för henne. Ursäkta men mitt barn som klarat sig hela dagen utan vagn och yngre än ditt barn varför ska hon behöva stå för ditt lata arsle som har vagn till så stort barn. Aldrig i livet. WT människor alltså

• 123

Då är ju du och ditt barn helt enkelt bättre.

• Ramlösa

Kanske var en ekonomisk fråga eller så hade de vagn med för avlastning

• boandersson
    Ramlösa skrev 2013-07-23 12:38:07 följande:
    Kanske var en ekonomisk fråga eller så hade de vagn med för avlastning
    Ekonomisk fråga?
  • boandersson
    123 skrev 2013-07-23 12:35:37 följande:
    Då är ju du och ditt barn helt enkelt bättre.
    Nädå det är helt normalt att förstöra sina barn och ha de i barnvagn vid 5/6 ålder.-....
  • Aniiee

Det finns sjukdommar som inte syns och inte märks. Både hos barn och hos vuxna.  Själv satt jag i vagn tills jag var 7. Inte hela tiden, men när jag behövde, efter en lång dag på stan till exempel. Tycker synd om min mamma så här i efterhand, det var säkert inte alldeles lätt, varken att släpa på vagn åt en sjuåring eller att bli påhoppad av folk som skällde på henne för att hon "skämde bort en så stor flicka med en vagn"....

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Dimitra

Mitt barn (4 år) är astmatiker och kan inte gå speciellt långa sträckor när hon har en sämre period, då tar vi med sulkyn så hon får åka ett tag när vi är någonstans.

Känns fint att du blir mörkrädd för mig SpökeDöd{#emotions_dlg.djavulsk}

The Dimitra universe.
  • Pissenisse

Fast det är ju inte alls säkert att de barnen åker vagn i vanliga fall. Det kan ju vara föräldern som behöver avlastning under en sådan dagsutflykt eller barnen som behöver möjlighet till att få sova/vila. Vi alla har olika behov.

• 123
    boandersson skrev 2013-07-23 12:40:05 följande:
    Nädå det är helt normalt att förstöra sina barn och ha de i barnvagn vid 5/6 ålder.-....

Så det är du som avgör om andras barn har giltigt skäl till att sitta i en vagn eller inte?
    Det tolkar jag faktiskt som att du anser dig veta bättre och vara bättre än andra.

• 123
    boandersson skrev 2013-07-23 12:39:31 följande:
    Ekonomisk fråga?

Sittplatsbiljett. Kanske inte på det färdmedel där du såg dem men något annat.
Svar på tråden Barn i 5/6 år i tvillingvagn