• Signatur

Har du lördag hela veckan under semestern?

Är lite förundrad över ett par grannar som verkligen kör med "lördag hela veckan lång" när de har semester. De dricker alkohol, badar i polen och gastar halva nätterna, sällan tyst före 2 (på natten). Först och främst undrar jag hur de orkar. Men jag undrar också varför de inte tar minsta lilla hänsyn till sina grannar. Alla har inte semester samtidigt.  Tack och lov har vi semester också, men det är ändå lite jobbigt att inte få sova.

På varenda ställe jag har bott har det varit någon som gjort så här.  Så nu är min fråga, hur gör du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du lördag hela veckan under semestern?
  • The past is now

Nej. Jag har inte ett sånt behov. Tycker att det verkar lite barnsligt, typiskt tonårsfasoner att supa och vråla.

• Whitetrash86

Eftersom jag har 2 små barn så funkar inte det. Och jag har inte märkt av någon granne som gjort så heller, dock är det nästan bara småbarns familjer här :)
    Men skulle inte bete mig så barnsligt utan barn heller... 

• Loriyana

Jag har semester nu, och åker på trevliga utflykter nästan dagligen. Brukar packa med mig en picnic och dra till stranden eller skogen eller någon annanstans som är fint. Men supa, vråla och vara upp till två på natten...nix det gör jag icke. Men å andra sidan brukar jag inte göra det på lördagar heller.

• Äppelpaj80

Nej inte om lördag hela veckan innebär det du beskriver men sen är jag också småbarnsförälder :)

• fluu

Ser man det så har jag aldrig Lördag ;).

Men jag tycker att det är helg så fort sambon inte jobbar. Då lyxar vi till det extra med god mat och hittar på något roligt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Virriga Vera

Naturligtvis så har jag lördag hela veckan när jag har semester. Jag går och lägger mig när jag är trött. Tar en drink om jag känner för det. Sover längre. det finns inget schema öht. Men eftersom jag inte sitter ute och håller låda till 2 vanliga lördagar så kommer det inte att hända på min semester heller.

• Signatur

Hehe, kanske måste förtydliga att jag inte heller har det beteendet på lördagarna. Visste bara inte hur jag skulle få en klatschig rubrik annars

• LLP

Jag har inte druckit en droppe på hela semestern, tycker mer och mer att alkohol bara förstör.

• Meddelande borttaget
  • ApanApansson

Nej vi försöker ändå ha lite koll på veckodagar. Jag har inte så stort problem med festande, däremot har släktingarna blivit mer rabiata än någonsin nu när det är semester gällande godis och fika, något vi tycker man äter EN gång i veckan men de gärna öser över ungarna trots att vi varje gång ber dem låta bli Demon

Stupid is, as stupid does!
Svar på tråden Har du lördag hela veckan under semestern?