• Anonym (Misslyckad)

Hur farligt är det?

Har missbruksproblematik sedan innan. Är gravid i 7e månaden. Har druckit kanske ett tiotal gånger och rökt hach ungefär lika många gånger. Inga jättemängder av något av det. Åt även lite många Lyrica en gång när jag var i kanske v 5 innan jag visste att jag var gravid. Alkoholen och rökat nu senaste 2 och en halv månaden. Dricker även energidricka varje dag och röker kanske ett paket om dagen. Börjar bli orolig att min bebis kommer att vara helt förstörd.

• Svar på tråden Hur farligt är det?
  • Anonym (Sissi)

Antagligen kommer ditt barn vara förstörd ja. men är man ego som du så är man. 

• Anonym (Nina)

Är det inte LITE sent att oroa sig för det nu??? Finns nog stor risk för att din bebis inte mår bra!!!

• Anonym (Vet inte)

Vet inte hur farligt det är men vill önska dig lycka till med att hålla dig ren resten av graviditeten, nu när du vet =)

Sök upp en gynekolog eller barnmorska och fråga!

Och grattis till skatten! =)

• Anonym (eh?)
    Anonym (Sissi) skrev 2013-07-21 18:42:53 följande:
    Antagligen kommer ditt barn vara förstörd ja. men är man ego som du så är man. 

Har du barn? Då är du också ego i sådana fall... vilket vidrigt inlägg!
  • NaCl

Äter du några läkemedel hela tiden? Prata med din barnmorska på MVC. Din oro påverkar  i sig fostret negativt. Ta hand om dig - om er!

• viseversa

Vet du att risken för för tidig födsel,låg födelsevikt,syrebrist,utvecklingsstörningar,plötslig spädbarnsdöd,moderkaksavlossning,astma är vanliga hos barn där mamman röker under graviditeten??

Röker man när man är gravid är man extremt ego enligt mig. EXTREMT ego. Att du dessutom dricker och knarkar gör det ännu värre. Läs på om FAS syndrom också ts. Av mig får du inga sympatier.

• Anonym (Sissi)
    Anonym (eh?) skrev 2013-07-21 18:49:35 följande:

Har du barn? Då är du också ego i sådana fall... vilket vidrigt inlägg!
    Varför är jag ego? För att jag tycker det är vidrigt att röka och supa när man är gravid? Ja jag har barn. 5 stycken och nej jag rökte och drack inte när jag väntade mina barn då jag BRYR mig om mina barn=)
  • Anonym (eh?)
    Anonym (Sissi) skrev 2013-07-21 18:53:03 följande:
    Varför är jag ego? För att jag tycker det är vidrigt att röka och supa när man är gravid? Ja jag har barn. 5 stycken och nej jag rökte och drack inte när jag väntade mina barn då jag BRYR mig om mina barn=)

Det är alltid egoistiskt att skaffa barn...
  • Anonym (Sissi)
    Anonym (eh?) skrev 2013-07-21 18:53:43 följande:

Det är alltid egoistiskt att skaffa barn...
    Jaha? och det har med tråden att göra??
Svar på tråden Hur farligt är det?