• Anonym (inte igen)

Jag vill inte få mens en gång till...

Känner mensen kommer när som helst nu, förmodligen imorgon. Som vi kämpar och kämpar. Ändå går det inte. Vi har provat ha sex en gång i veckan, varje dag, varannan och var tredje. Ingenting funkar och läkarna hittar inga fel på oss och säger det borde gå.

Imorgon kommer jag bryta ihop ännu en gång, men svälja gråten på jobbet. Fler i samma sits?

Kommer ställa oss i kö till IVF i höst, läkaren ska ringa upp mig den 6:e augusti så förhoppningsvis kanske man kan få chansen att bli gravid på det viset. Även om jag tvekar att jag kommer må bra med alla hormoner.

• Svar på tråden Jag vill inte få mens en gång till...
  • Anonym (Mm)

Hur länge har ni försökt?Känner oxå att man mår ruttet psykiskt varje gång mensen kommer..förstår din/er frustration

• Anonym (inte igen)

I snart 2 år. Ni då?

• Anonym (Mm)

Ojdå det var länge :-/ vi har bara försökt sedan september 2012

• Anonym (inte igen)
    Anonym (Mm) skrev 2013-07-21 18:44:03 följande:
    Ojdå det var länge :-/ vi har bara försökt sedan september 2012
    Ja det börjar kännas länge, men man kan ju inte ge upp.
  • Äntligen är vi där

Usch, ingen rolig sits. Vi är i startgroparna och hoppas såklart på plus inom ett halvår. 

Hoppas verkligen det snart går för er! 

• Anonym (Vi med)

Vad jobbigt vet hur de är. 
    Har själv försökt i 2år nu och under tiden gjort en GBP operation och fått veta att jag har PCO.
    Men här får vi ingen hjälp en tyvärr.
    Men kämpa på till slut kommer de bli en bebbe.
    Har ni testat allt som går att testa?
    Kram 

• Anonym (inte igen)
    Anonym (Vi med) skrev 2013-07-21 19:20:18 följande:
    Vad jobbigt vet hur de är. 
    Har själv försökt i 2år nu och under tiden gjort en GBP operation och fått veta att jag har PCO.
    Men här får vi ingen hjälp en tyvärr.
    Men kämpa på till slut kommer de bli en bebbe.
    Har ni testat allt som går att testa?
    Kram 
    Varför får ni ingen hjälp än?

Här kom mensen idag, dag 32
  • Anonym (Vi med)
    Anonym (inte igen) skrev 2013-07-25 20:13:56 följande:
    Varför får ni ingen hjälp än?

Här kom mensen idag, dag 32
    Först så gick de ett år då kolla vi upp oss inge fel på sambon men jag har PCO oregelbunden mens och knappt någon äl. 
    Men fick ingen hjälp av gyn för att jag vägde för mycket så skickade remiss för att få göra en GBP operation gjorde den i januari och har gått ner 40kg.
    Men kommer nog inte få någon hjälp förens de gått ett år efter operationen.
    Men ska kolla upp mer efter sommaren. 
    Mina cyklar nu ligger på ca 35 dagar men glad för de för innan låg dom på mellan 35-80dagar. 

• Anonym (inte igen)
    Anonym (Vi med) skrev 2013-07-25 20:27:44 följande:
    Först så gick de ett år då kolla vi upp oss inge fel på sambon men jag har PCO oregelbunden mens och knappt någon äl. 
    Men fick ingen hjälp av gyn för att jag vägde för mycket så skickade remiss för att få göra en GBP operation gjorde den i januari och har gått ner 40kg.
    Men kommer nog inte få någon hjälp förens de gått ett år efter operationen.
    Men ska kolla upp mer efter sommaren. 
    Mina cyklar nu ligger på ca 35 dagar men glad för de för innan låg dom på mellan 35-80dagar. 

Oj, 80 dagar. Då förstår jag att du är nöjd med 35
  • Anonym (Hopplös)

Hej, fár man va med?
    Usch vad trakigt när mensen kommer...
    Har försökt bli med barn i 1 1/5 ár nu, det känns sá hopplöst...
    I början läste jag alla inlägg angaende graviditet, jag vet allt som finns att veta om rosenrot, munkpeppar, bisolvon, etc... Men ändá inget :(
    Nu orkar jag inte följa alla rád. Kan inte mer än att undra om jag kanske fár ge upp... Det tär pá en varje gáng man ser att mensen kommit. Jag försöker ofta inbilla mig att den molande värken man känner strax innan kanske kan va nán konstig graviditets sympyom men icke dá...
    Sen sá börjar "alla" runtomkring en oxá bli gravida. En av mina käraste vänner berättade om de idag och jag känner mig sá elak som blir lite avundsjuk.
    Usch vad jobbigt alltsá :,(
    Ska man fortsätta hoppas eller?

• Anonym (ts)
    Anonym (fel sätt?) skrev 2014-01-03 14:26:24 följande:
    Vet ni hur man knullar egentligen? Hur svårt kan det va?
    Otroligt korkad fråga!

Det är jag som är TS och kan berätta att ivf:n tog sig och vi är nu gravida Så ge aldrig upp!
  • Anonym (ts)

Anonym (.): Som jag skrev ovan är vi nu gravida. Och att sluta försöka funkar inte. Det är inte det det handlar om varför man inte blir gravid.

• La Lola
    Anonym (fel sätt?) skrev 2014-01-03 14:26:24 följande:
    Vet ni hur man knullar egentligen? Hur svårt kan det va?
    Att tänka efter innan man skriver ett inlägg är en bra grej

Men du klarar dig säkert utan anonymitet ett tag.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • AsterA
    Anonym (.) skrev 2014-01-03 14:29:51 följande:
    Men snälla nån.. onödig? 

Du skrev att ni har försökt i två år, för mig låter det väldigt lite. Ni kanske helt enkelt ska sluta försöka, och bara ha sex, tänka att det blir när det blir. Jag vet inte hur sant det är, att när man slutar försöka så går det helt plötsligt. 
    Men många jag känner har varit med om det.. 

När man försökt i två år så är det i regel något som inte står rätt till. Att sluta försöka är inte lösningen. Att skriva/säga sådana saker till folk som är i den situationen hjälper inte alls utan det sårar väldigt mycket eftersom det inte är sant. Visst händer det ibland att folk blir gravida efter många försök, men det handlar tyvärr inte om en majoritet.

Själv blev jag gravid precis innan ett IVF-försök. Men jag kan lova att det inte var för att jag "slappnade av" eller "slutade tänka på det" utan det var tack vare att medicinen jag ätit plötsligt fungerade. När folk då säger "Ja men du seeer, du slappnade aaaav!" så blir jag väldigt arg. Då förminskar de den sorgen vi gått igenom innan vårt plus.

TS, stort grattis till ert lyckade IVF försök! :)

• Anonym (ts)

Tack AsterA, och grattis själv {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (.)
    AsterA skrev 2014-01-03 16:48:50 följande:

När man försökt i två år så är det i regel något som inte står rätt till. Att sluta försöka är inte lösningen. Att skriva/säga sådana saker till folk som är i den situationen hjälper inte alls utan det sårar väldigt mycket eftersom det inte är sant. Visst händer det ibland att folk blir gravida efter många försök, men det handlar tyvärr inte om en majoritet.

Själv blev jag gravid precis innan ett IVF-försök. Men jag kan lova att det inte var för att jag "slappnade av" eller "slutade tänka på det" utan det var tack vare att medicinen jag ätit plötsligt fungerade. När folk då säger "Ja men du seeer, du slappnade aaaav!" så blir jag väldigt arg. Då förminskar de den sorgen vi gått igenom innan vårt plus.

TS, stort grattis till ert lyckade IVF försök! :)

Detta ämne är jag väldigt oerfaren i, jag blev gravid efter 4:e försöket. Menade inte att såra någon. Ville bara ändå visa att två år inte är så lång tid. Enligt dom barnmorskor jag pratat med. 
    Dessa människor som säger "se du slappnade av" är väl precis som jag, har sin "tro". Eller vad man ska säga. Det är ju viktigt då att få förklarat för sig att det uttalandet inte var så okej. Precis som jag har fått förklara för ofrivilligt barnlösa att det inte är kul att få sura miner mot mig hela tiden bara för att jag är gravid. 
    Jag ville bara vara vänlig,, jag känner med ts. Eller snarare kände, eftersom hon blev gravid tillslut. Hur kul som helst. 
Svar på tråden Jag vill inte få mens en gång till...