• Cadencee

Hur gör ni?

Jag är lite fundersam. Har en son på 4 månader som jag ammar. Han äter oftast 2 gånger på natten (mellan 00-06). Jag har börjat få lite pikar boxh frågor som "han får väl ingen mat på nätterna?" och "han behövde ju inte äta på natten längre". Det är äldre personer det handlar om, 65 år och uppåt. Jag antar att de går efter råden som var då dom blir föräldrar men blir ändå fundersam. Är det så konstigt att en bebis på 4 månader äter på natten?? :(

• Svar på tråden Hur gör ni?
  • Smulan 89

En 4-månaders äter väl på natten? Min son var nästan året när han vaknade och ville ha mat på natten. Det brukade bli en gång vid 3-5 tiden. Tycker inte att det låter konstigt att han äter på natten.

• caaroline

Nej jag tycker inte alls det är konstigt, nu har jag inget barn i den åldern än men han är ju fortfarande liten i mina ögon, ser inga fel i att lillen ska få äta på nätterna. Fortsätt sådär du och försök att skita i var alla säger, är de någon som vet vad ditt barn mår bäst av så är de du! :)

• Cadencee

Tack för svar! Jag tycker också han är liten så för mig känns det "normalt" att han äter på natten men så kommer dessa äldre tanter och pratar massa. Jag försöker slå dövörat till men just detta med maten på natten kunde jag inte släppa då flera påpekat. Men ville mest höra att det faktislt inte är fel ^^

• Natulcien

De som är "äldre" nu, d.v.s. runt 65 och uppåt, de slutade ju ofta att amma helt när bebisen var 3-4 månader. Dels p.g.a. att man trodde att mjölken sinade och dels för att många återgick till arbete då. Och därför kan vissa av dessa komma med konstiga kommentarer p.g.a. okunskap, missunnsamhet och liknande.

Men att amma en 4 månaders på natten är mer vanligt än ovanligt, skulle jag säga. Amma på du och strunta i de fåniga kommentarerna.

• Freja03

Jag matade tills sonen inte langre vaknade for nattamning, vilket var vid 6.5 manad.

Svar på tråden Hur gör ni?