• vicktoria1

svärmor och sväefar

Mina svärföräldrar bor på garden där vi bor ca 2-3månader sommar tid och 1-2mån vinter tid.
    Det visste jag när jag flyttade till honom ok. Man när barnen kom trodde jag att dom skulle tycka att det var kul men dom bryr sig inte alls om dom. Och att det är bara 10-15m mellan husen så ser man dom hela tiden. Svärmor sitter ofta å läser en bok, kommer jag och barnen ut ensamma går hon in.
    Dom kan svenska men pratar bara hollänska med mig å barnen vinfattar ingenting. Nu har jag stått ut ca4 år och känner mig illa till mods och vill inte gå ut när dom är där vilket i sin tur drabbar barnen, jag mår dåligt å dom får inte vara ute hela dagen som både jag och barnen vill för det orkar jag inte tyvärr.
    Har ingen egen tid och inga vänner här. Vänner å familjen bor i annan kommun.
    vi 4 bor på ett garage med sned tak och hans föräldrar bor i stort hus ca200m2.
    jag har sakt hur jag känner och vill inte bo kvar om hans föräldrar bor där.jag vill ha något eget där jag kan känna mig hemma utan att ha ögon i nacken.
    Han får välja mig och barnen eller sina föräldrar, vilket han förmodligen väljer föräldrarna.
    Ska tilläggas är att dom kan komma in och är i alla förråd och garage.
    Mina grejer jag har sen innan jag flyttade ihop med honom är förvarade i frige bod så jag lever i hans grejer och våra gemensamma.
    Jag orkar inte bo kvar jag vill vara glad å lycklig och en bra mamma.
    Ska jag flytta?

• Svar på tråden svärmor och sväefar
  • Powderpuff

Känns väl rätt logiskt att flytta till större kan ja tycka?!

• Sandra 321

Varför ska han välja dig och barnen eller föräldrarna? Han kan väll fortfarande träffa sina föräldrar om ni flyttar till större? Konstigt ultimatum tycker jag..

• vicktoria1

Han äger det huset oxå men dom har skrivit papper på nyttjande rätt så allt är hans. så han vill inte flytta.

• ica
    Sandra 321 skrev 2013-07-19 22:50:33 följande:
    Varför ska han välja dig och barnen eller föräldrarna? Han kan väll fortfarande träffa sina föräldrar om ni flyttar till större? Konstigt ultimatum tycker jag..
    Ja, det verkar inte som han tar hänsyn till att han har en egen familj.
  • vicktoria1

har nu åkt till mina föräldrar med barnen dom bor inte så långt ifrån.
    när jag åkte tog han min telefon för abonnemanget står på honom. hur ska jag nu kunna kontakta honom kan man undra. telefon finns men ni förstår hur jag menar.
    ska jag höra av mig angående barnen eller ska han få göra det om han är inereserad av barnen.etta har gått 4dagar sen jag åkte.
     Vad gör jag nu?

• ica
    vicktoria1 skrev 2013-07-20 20:48:59 följande:
    när jag åkte tog han min telefon för abonnemanget står på honom. hur ska jag nu kunna kontakta honom kan man undra. telefon finns men ni förstår hur jag menar.
    ska jag höra av mig angående barnen eller ska han få göra det om han är inereserad av barnen.etta har gått 4dagar sen jag åkte.
     Vad gör jag nu?
    Sträck på dig för att du fattade ett vettigt beslut! Och massor med kramar!
  • vicktoria1
    vicktoria1 skrev 2013-07-20 20:48:59 följande:
     Vad gör jag nu?
    Han har redan skaffat advokat vad gör jag nu?
  • Bibbidi
    vicktoria1 skrev 2013-07-21 20:10:21 följande:
    Han har redan skaffat advokat vad gör jag nu?
    Skaffa en också.

Hoppas det löser sig! 
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • vicktoria1000

Har vägrar se problemet. Inget händer. Väntar på vad advokaten kommer säger efter som han inte pratar med mig.

• ica
    vicktoria1000 skrev 2013-07-26 20:59:14 följande:
    Har vägrar se problemet. Inget händer. Väntar på vad advokaten kommer säger efter som han inte pratar med mig.
    Stå på dig! Och massor med kramar!
Svar på tråden svärmor och sväefar