• Pezta

framfall med blödning?

Hej!

Jag födde min son för 3 månader sen snart därav mitt avslag slutade för 2 veckor sedan helt och hållet! Igår började jag blöda rikligt som en vanlig kraftig mens, vilket jag trodde såklart. men i den här blödningen har jag hittat som små svarta prickar i bindan med blodet (moderkaksrester?) men i alla fall så började jag få den här mensvärken som kändes till låren, ryggslutet och bäckenet samt tyngd i underlivet??  tänkte att det var nog bara för det var första mensen efter förlossningen. men idag tyckte jag att jag kände att det bucklades ut någonting ur slidöppningen som jag fattade det som att det var livmodersframfall pga förknippelserna med tyngdkänslan igår(känner inte av det idag)  

kan detta ha med blödningen att göra? någon erfaren som har varit med om liknande?
    det blöder som en vanlig riklig/kraftig mens. har rings mvc men de har en uppringningssystem då de inte ringer mig fören i eftermiddag.

• Svar på tråden framfall med blödning?
  • Mims01

Jag fick samma problem för 3 veckor sedan, jag fick vad jag trodde var mens men varenda tampong bara "trillade ut" och när jag då tittade med spegel så såg jag att något buktade ut och man kan trycka tillbaka den men den ramlar ut ändå.

Ringde 1177 som sa att det lät som ett framfall men när jag träffade gynekologen så fick jag inget direkt svar hon sa bara till mig att knipa mer vilket jag har gjort men inte blir det bättre för det.

Fick barn för 3 mån sen också och har ännu inte haft sex än, känner mig inte speciellt attraktiv såhär och är rädd att det skall göra ont då det liksom är något ivägen.

Känns inte heller som att sjukvården tar detta på allvar då det inte är ett akut tillstånd utan tycker jag snarare har blivit bemött med en klapp på huvudet och en ton i stil med "men lilla gumman, inte är det väl så farligt".

Även om det inte är ett akut tillstånd så lider jag ju jätte mycket av detta då det skaver, man har svårt att hålla tätt och det är rätt "fult".

Har du liknande besvär med att hålla tätt?
    Jag hade en väldigt snabb förlossning och tänker att det kanske hade ett samband men är ju omöjligt att få svar när ingen tar en på allvarGråter 

• Gabriella 592

Jag har samma besvär som ni efter förlossningen. Min förlossning gick inte fort så det har nog inte med det att göra.
    Har varit hos en gynekolog efteråt som undersökte mig och konstaterade att bakre slidväggen är försvagad och att det alltså är tarmen som buktar fram och ner. Som jag, precis som ni, kan känna utanför kroppen när jag duschar, gör det svårt att använda tampong och känner mig allmänt missbildad vid sex :(. 
    Enligt gynekologen är detta helt normalt efter en förlossning. Kan ev. opereras efter att jag har fött klart alla barn som jag ska ha. Vet ej hur sugen jag är på operation, alltid riskfyllt att vara och skära nära tarmen - risk för fistelgångar etc.

Kan bara konstateras att jag inte hade trott att kroppen skulle bli så här efter förlossningen. 

• Mims01

Hade heller aldrig trott att kroppen skulle bli såhär, jag var beredd på att jag inte skulle se ut som innan men nu känner jag mig deformeradRynkar på näsan

Svar på tråden framfall med blödning?