• Titttut

Emmaljunga mondial duo vs Emmaljunga edge dou

Startade en liknande tråd nyss, men skrev tokig rubrik.
    Vi väntar vårat första barn och är planerade att få vid årsskiftet. Vi bor på landet och skulle vilja ha en rejäl vagn, fastnade för någon av dem jag skrev i rubriken. Någon som har fördelar och nackdelar att berätta om dem?

• Svar på tråden Emmaljunga mondial duo vs Emmaljunga edge dou
  • Millan83

Allt som skiljer är ju tyget! Jag har en egde och den är jag jättenöjd med. Du väljer bland samma chassin.

• Mullvad03

Jag har en edge och den är perfekt. Rejäl och rymlig samtidigt som den är lätt att köra.

• Emmut

Som sagt, bara designskillnader, ta den som du tycker är snyggast helt enkelt :)

• Millan83

Tyget på mondialen är  nån slags skinnaktigimitation(?) och ger lite exklusivare känsla. Det är alltså samma vagn i grunden. Åk och känn på tygerna i nån butik är mitt tips! Vagnen i sig är toppen! 

• Titttut

Tack för alla svar. De va lite som jag trodde, att de var mest utseendet som skiljde. Ska definitivt åka och kolla på dom så får jag se vilken det blir :)

• tjockobbe

Ja det är som sagt bara utseende som skiljer dem åt så är bara att välja hur du vill vagnen ska se ut.

Jag ville ha en mondial i vitt konstläder men det blev en edge med svart/rosa tyg när vi köpte i juni nu.

Den nya mondial de lux (2014 års modell) med retrohjul är ju vrålsnygg!!!

BF 30 september
Svar på tråden Emmaljunga mondial duo vs Emmaljunga edge dou