150-200 liter
Hej,
Jag tänkte inskaffa mig ett 150-200 liters akvarium mycket snart.
Mina funderingar är: Går det att ha Guldbarber, Skäggmunsmal, palettciklider och eventuellt Nosaikgurami tillsammans utan att bråk skulle uppstå? Sedan undrar jag också om vattenbyten ska ske ungefär en gång i veckan och om man ska byta ungefär 20-30% av vattnet. Naturligtvis kommer jag använda vattenberedningsmedel under vattenbyten, men ska det ska vid varje vattenbyte?
Saker i Akvariet som jag hade tänkt mig:
En rot, Större stenar, eng.sjösten, växter, grotta, finkornig ljus sand. Är tacksam om ni har något att rekommendera
Nu till min nästa fråga: Jag vill även att dessa ska yngla av sig så småningom, finns det någon av dessa som äter sina eller andra yngel i så fall kan man flytta ynglen till ett eget kar så de får växa till sig. Tips på foder till ynglen? Fyra sorters fiskar i ett 150-200 liters kar tycker jag låter rimligt, rätta mig gärna om jag har fel. Hur ska jag ha inredningen för dessa? Ska det vara tätt planterat, många frisa sim ytor mm, hur ska belysningen vara? Har läst att det är vanligt med för mycket matning, hade därför tänkt mig mata varannan ordentligt istället.
Jag är tacksam för den hjälp jag kan få och tar gärna emot tips från er andra. Simma lugnt!