• Stårschan

Kvinnor som upplever att man blivit mer korkad efter förlossning

Ni olyckssystrar därute som liksom jag upplever att ni blivit en aning mer korkade/förvirrade/glömska sedan ni blivit mammor (bröstmjölk-i-hjärnan-syndromet) - tog ni lustgas under förlossningen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor som upplever att man blivit mer korkad efter förlossning
  • Cogito ergo sum

Mest pga stress..partnern åkte på resejobb i 5 veckor och ensam med två små och tentaplugg. Ingen lustgas..kj båda ggr.

• Stårschan

Härlig meningsbyggnad jag fick till i rubriken Tyst Nåja, den belyser ju i alla fall problemet. Jag tog lustgas. Massor.

• Cogito ergo sum

Kj..menar ks..som sagt hjärnan funkar inte alltid. Drömmer

• cloudberry79

Tog inte lustgas, men är sjukt förvirrad ändå Första förlossningen tog jag lustgas och började hallucinera om en stad och människor i den där staden som gick omkring. Fattade inte riktigt vad jag gjorde där...

(M)amma till V -07 och E -12
  • LillaVanilla

Ingen lustgas någon av gångerna. Vansinnigt förvirrad ändå... Värre och värre för varje gång. (Tredje barnet nu...)

• Natulcien

Jag använde lustgas som enda smärtstillande, och därmed blev det nog en hel del...
    ...men jag upplevde ingen större förvirring eller glömskhet. Var mest bara trött. Och det gick ju över efter ett par månader. Glad

• krompa

Ja och nej.

Jag blev lika förvirrad den gången jag inte tog lustgas som de gångerna jag tog det. Jag tror det handlar mer om hur mycket man får sova, och sömnbrist har jag fått min beskärda del av  =)

• cosinus

Lustgas med första barnet. Då var jag helt ok efteråt. Med de andra 3 har graden av förvirring direkt varit relaterad till mängden sömnbrist.

• Stårschan

Jag har allvarligt funderat på om förvirringen kan bero på att man tog i så utav helvete när man krystade att man spräckte några nervbanor/blodkärl i hjärnan. Sen läste jag det här om att ren lustgas ju egentligen är ett gift, och tänkte att det var den som påverkat de små grå.

• Stårschan
    Natulcien skrev 2013-07-18 14:18:45 följande:
    Jag använde lustgas som enda smärtstillande, och därmed blev det nog en hel del...
    ...men jag upplevde ingen större förvirring eller glömskhet. Var mest bara trött. Och det gick ju över efter ett par månader. Glad

Lyllos. Jag har aldrig blivit lika skärpt i intellektet igen som jag var innan den första förlossningen...Rynkar på näsan
Svar på tråden Kvinnor som upplever att man blivit mer korkad efter förlossning