• Rottiss

Har man terränghjulen på hela tiden?

Tänkte slå till på en Bugaboo Cameleon, men har låtit bli på grund av de fjuttiga hjulen där framme. Läste att det finns terränghjul man kan byta med, men har man då terränghjulen på hela tiden eller bara vid ''ojämn mark''? 

• Svar på tråden Har man terränghjulen på hela tiden?
  • kiki

Du byter till terräng när det är sånt underlag :)

• Rottiss
    kiki skrev 2013-07-17 14:23:46 följande:
    Du byter till terräng när det är sånt underlag :)
    Men jag vill ju alltid ha lite större hjul, kan man inte ha terränghjulen på hela tiden? Eller är det jobbigare att köra med terränghjulen på? 
  • Rottiss
    LivetSomSofia skrev 2013-07-17 15:02:14 följande:
    Klart de blir jobbigare, de är ju inte svängbara.
    Jaha, det visste jag inte.. Tack! 
  • Bling1975

En bugga med terränghjul är sjukt svår att köra. Den har ingen hävkraft i styret jämfört med t ex en kronan med 4 fasta hjul och heller ingen fjädring. Underbar att köra på asfalt och liknande men jag hade valt en annan vagn om jag ofta behövde köra på grus etc.

• kiki

Ska du ha terränghjulen på hela tiden skulle jag rekommendera en annan vagn. Bugaboo är inte "gjort" att ha terränghjulen på hela tiden. Den fungerar, men är "svår styrd". Välj en med 4 fasta hjul från början :) Lycka till med vagnsvalet :)

• Rottiss

Alltså jag vill ha svängbara hjul men tycker buggas är så himla små, är det inte ett hinder? 

• kiki

Byter du till terräng på Bugga så är dom ju inte svängbara. Vet inte om det finns nån vagn med svängbara som är anpassade för terräng.. Har du FB? Fråga isåfall i "barnvagnsgruppen", där får man alltid tips och idéer på vad det är för vagn man kan tänkas vilja ha/behöva :)

• Pudel

Älskar min Bugga både med och utan terränghjulen. Tycker inte alls den är svårt att köra med terränghjulen på. Funderar faktiskt på att skippa kundvagnshjulen och ha terränghjulen på hela tiden. Förresten så tar det ca 1 minut att byta hjul när man har vanan inne. 

• Bling1975

Kika på kronan city. Svängbara större lufthjul fram. Jag tyckte inte den var lika skön att köra som buggan i butik men fungerar säkert mycket bättre på ojämna underlag. Har en kronan sulky som är grymt skön att köra trots fasta hjul, i längden får jag dock lite för ont i handlederna med fasta hjul.

Svar på tråden Har man terränghjulen på hela tiden?