• Signatur

Du ser ett träd fullt med mogen frukt i någons trädgård, vad gör du?

Du går förbi en trädgård (tillhörande ett hus) omgiven av staket. Det finns en stängd grind i staketet.  Innanför staketet står ett fruktträd som är fullt av mogen frukt. Vad gör du?

(Alla alternativ har hänt hemma hos oss och nu är jag lite nyfiken på hur folk egentligen gör. Rösta på det du faktiskt gör, inte det du vet med dig att du borde göra).

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du ser ett träd fullt med mogen frukt i någons trädgård, vad gör du?
  • Dixie

Går förbi! Menar du att folk gått in i er trädgård och plockat frukt?

• Frontline

Har hänt att jag tar ett äpple om grenen sticker ut utanför tomten när man går men jag skulle ju aldrig gå in på tomten...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Signatur

Tyvärr så är det sant, senast igår var två kvinnor inne i vår trädgård och försåg sig. De slutade tydligen inte förrän grannen ställde sig och glodde på dem (tack och lov för grannen, vi var inte hemma).

• Kjellgren

Går förbi och tänker "stackars jäklar - så mycket frukt att kratta upp!".

Vi bor vid en skola och  är i ärlighetens namn glada för all frukt som äts upp, komposten blir smäckfull ändå framåt hösten.

Grannen har ett körsbärsträd precis vid gatan. Några som gick förbi frågade om de fick ta några. Visst sa grannen och personerna halade fram flera plastkassar ur fickorna och började fylla...

• Ramlösa

Ibland kan jag gå knacka på och fråga om jag får plocka lite annars går jag bara förbi

• Tow2Mater
    Signatur skrev 2013-07-16 17:16:35 följande:
    Tyvärr så är det sant, senast igår var två kvinnor inne i vår trädgård och försåg sig. De slutade tydligen inte förrän grannen ställde sig och glodde på dem (tack och lov för grannen, vi var inte hemma).
    Det kanske var ett par av dem som sokt soc pengar och fått avslag men inte hade nån mat alls hemma att äta eller ge till sina barn.
  • blueangel

har hänt att jag knackar på, frågar om jag får plocka för en billig peng. För det mesta blir det glada miner från ägaren då denne varken äter äpplen eller rabarber eller vad det må vara. Skulle aldrig få för mig att palla någon annans frukt eller grönsaker.

• Gizmo

Det var det jävligaste! Vad fräckt, har folk ingen hyfs?

Svar på tråden Du ser ett träd fullt med mogen frukt i någons trädgård, vad gör du?