Rädd för att min mjöl skall sina vid delamning
Hej!
Har en snart 3 månaders flicka som jag delammar, använder medela flaska och det har fungerat bra.
Har däremot en stor skräck för att min mjölk skall sina nu när jag väljer att ge mer ersättning än tidigare.
Vill inte sluta amma helt men har varit en riktig kamp att amma då jag har rätt plana bröstvårtor och hon bara har glidit av.
Kämpade till bristningsgränsen fram till en månads ålder med att helamma men fick sitta upp mot 12h per dag och ändå blev lillan inte nöjd och när jag från BVC fick rådet att ge henne ersättning så blev hon som ett helt annat barn.
Lugn, nöjd och glad och till följd av detta blev även jag mer harmonisk.
Men jag vill inte sluta amma helt, jag gillar våra amnings mysstunder på morgonen när hon vaknar och även på kvällen när hon somnar ammandes. Är dock rädd för att mjölken skall sina för att jag ammar så sällan och skulle vara tacksam för andras erfarenheter.
Känns som jag inte fått de svaren jag önskat när jag vänt mig till vården och tyngs av skuldkänslor över att inte kunna helamma då jag är rädd för att jag min dotter kommer att få problem med anknytningen om jag slutar helt..
Skulle vara tacksam för era tankar och erfarenheter då jag mår väldigt dåligt över detta..