• Anonym (Mia)

Har hon rätt att kräva mer pengar från oss?!

Min man har ett barn sedan tidigare samt två ihop med mig. Han har alltid betalat 1273 kr i underhåll oavsett vilken situation han vart i. Arbetslös, anställd och nu fått fler barn. Nu vill plötsligt biomamman och hennes man ha mer underhåll trots att dom har det bättre ekonomiskt än oss då jag pluggar och min man får då ta det mesta av vår ekonomi. Dom har också två barn ihop och är gifta så våra situationer ser likadana ut bara att dom jobbar heltid båda två. Barnet har inga mediciner, glasögon, sportar inte eller har nått annat intresse eller kostar mer än hen gjort förut (14 år) så kan dom verkligen begära att vi(min man) ska betala mer? Dom får dessutom hela barnbidraget. Skulle dom lägga lika mycket som vi alltså 1273 + 1273 plus barnbidrag 1050 (och flerbarnstillägg på det) så blir det ju över 3600 kr i månaden på bara det barnet och det är väl ganska mycket tycker jag?!

• Svar på tråden Har hon rätt att kräva mer pengar från oss?!
  • Anonym (hyr)

De kan ju alltid stämma på mer, sen avgör rätten om det blir så eller inte.

Varför skulle de lägga till lika mycket som barnbidraget är?? Det är ju inget som ni bidrar med?? och jo de lägger nog till 1273 i månaden för tonåringen. 

• Griseknoen35

Nej det kan dom inte. Är det genom fk ni har underhållet? Vill dom ha mer får dom stämma och chanserna är relativt små att dom får mer underhåll vad jag förstått och av det svar jag fick från min advokat när jag kolla upp saken

• Anonym (Mia)

Jag menar att med barnbidraget och om vi skulle lägga samma summa som idag är 1273 skulle det finnas minst 3600 kr i månaden för endast det barnet. Du behöver inte låta så otrevlig!!

• Anonym (?)

Flerbarnstillägget går väl inte bara till den ungen utan till alla. Sen är tonåringar dyra så ja de kan stämma för att de har bra ekonomi har inte med saken att göra utan bioföräldrarnas ekonomi som avgör inte ni nya med era ekonomier.

• DarkForce