• Inna777

    Köpte min drömbarnvagn- vilken mardröm!!!

    Ja vill dela med mig av min besvikelse och varna er att handla hos Din barnvagn.se .

    När jag hittade den rätta vagnen och var man kan köpa den i Sverige- var jag överlycklig! Den perfekta vagnen för mig heter Tako Alive.

    Eftersom det inte gick att beställa  vagnen på nätet fick jag och min sambo åka  ända ner till Malmö för att köpa den i fysiska butiken. Alla andra vagnar fick man däremot  beställa via internet. Skumt.. men ok.

    På hemsidan står det att leveranstider är ca 2-3 veckor. Vi väntade minst 3 månader. Och ingen skulle meddela oss om dröjsmål. Vi fick kontakta butiken själva.  Det går också knappt att få tag i dem när man ska väll kontakta dem.

    Min bäbis kommer i veckan, 19 juli är den lyckliga dagen.  Inköpet av vagnen gjordes i mars. Och vi som trodde att vi var ute i god tid har fortfarande inte fått allt vi köpte.

    Butiken lovar oss massor men gör ingenting . De ljuger och svänger sig.
    Jag ångrar mig att jag inte läste på deras sida på Fejan innan jag blev deras kund. 

     
    Besviken och stressad inför förlossningen. Det är inte så jag hade tänkt mig att mina sista dagar i väntan ska gå.

    Varnar er för att handla hos Dinbarnvagn.se 

  • Svar på tråden Köpte min drömbarnvagn- vilken mardröm!!!
  • Balans

    Jag har bara hört bra om dem och deras fb verkar inte konstig alla verkar glada och nöjda och de verkar ha mycket på gång. Vd svarar de dig då?

  • Inna777
    https://www.facebook.com/pages/DinBarnvagnse/221066841251880?fref=ts Läs här, hoppas länken fungerar... Glada och nöjda? Knappast!
    De bara lovar oss en massa  och lite till och sedan händer det ingenting.  De säger att de återkommer och mejlar oss "ikväll" eller " nu på en gång" och... det gör de inte. Jag vet inte HUR många gånger vi blev lovade saker och ting. De skyler på leverentören och att det är pga det det dröjer så länge- det kan jag förstå. Inte allt beror på dem själva. Men då måste dem i alla fall meddela oss om att det kommer dröja ett tag till. 
    För att få hjälp av dem måste man vara på dem hela tiden och det är inte alls det jag vill tänka på nu, när lillbäbben ska komma ut snart.  
  • Inna777

    Det är bara att gå vidare! Idag har det blivit nog... Det är sanslöst att man ska få slåss om det man har betalat för...

  • alejandra81

    Jag väntar fortfarande på min vagn. Hon den dära Jenny lovade mig att leveransen skulle ta mellan 2-3. Jag beställde i juni den 20. Min bebis kom den 24 augusti. O ingen barnvagn än. Det har gått 16 snart 17 veckor nu. Skulle vilja åka ner till deras affär o sögs ett o annat men bor tyvärr i Stocholm. Va kan man göra i ett sånt läge? Råd någon?


    Dubbarna
  • yodi
    alejandra81 skrev 2013-10-14 16:49:40 följande:
    Jag väntar fortfarande på min vagn. Hon den dära Jenny lovade mig att leveransen skulle ta mellan 2-3. Jag beställde i juni den 20. Min bebis kom den 24 augusti. O ingen barnvagn än. Det har gått 16 snart 17 veckor nu. Skulle vilja åka ner till deras affär o sögs ett o annat men bor tyvärr i Stocholm. Va kan man göra i ett sånt läge? Råd någon?

    har du kontaktat din konsumet ombudsman?
  • Loriyana

    Jag har haft mycket dåliga erfarenheter av dem. Gick in för att titta efter en vagga och de var mycket otrevliga. Bestämde mig för att aldrig handla där.

  • Thiger

    Sålänge du inte har fått någon vara, eller dom ens fått den till butik så kan du ångra dig. bara säg åt dom att du inte vill ha vagnen mer för att dom krånglar, att du fått vänta för länge.

  • yodi
    alejandra81 skrev 2013-10-14 17:55:40 följande:
    Nej faktisk inte. Men hur kan dom hjälpa till?
    ge dig lite råd och tips, om inte annat vet dom mer exakt vad du har för rättigheter och vilka krav du kan ställa
  • viseversa
    Inna777 skrev 2013-07-15 21:36:25 följande:
    www.facebook.com/pages/DinBarnvagnse/22106684... Läs här, hoppas länken fungerar... Glada och nöjda? Knappast!
    De bara lovar oss en massa  och lite till och sedan händer det ingenting.  De säger att de återkommer och mejlar oss "ikväll" eller " nu på en gång" och... det gör de inte. Jag vet inte HUR många gånger vi blev lovade saker och ting. De skyler på leverentören och att det är pga det det dröjer så länge- det kan jag förstå. Inte allt beror på dem själva. Men då måste dem i alla fall meddela oss om att det kommer dröja ett tag till. 
    För att få hjälp av dem måste man vara på dem hela tiden och det är inte alls det jag vill tänka på nu, när lillbäbben ska komma ut snart.  
    Instagram...LOVALOVISA
Svar på tråden Köpte min drömbarnvagn- vilken mardröm!!!