• My opinion

Varför skulle man vilja ha såna trosor?

Har ni sett Stanga-trosan eller Röda mattan -trosan som de också kallar den. Vem behöver dessa trosor? Tydligen är de tänkta för tillfällen när man har en slits som går högre än troskanten eller om man har tajta kläder och vill slippa troslinjen. Eftersom de måste klistras fast så kan du ju inte ha något hår kvar och då är ju frågan varför du behöver trosor över huvud taget. Det är ju så lite tyg att de inte kan ha någon praktisk betydelse rent hygieniskt. Är det för att man tror att man ska tappa kjolen eller? En vanlig string kan man ju ha behov av med ljusa tajta kläder om man inte är renrakad och inte vill att det ska vara en mörk skugga under (har jag förstått) men det är ju inte ett alternativ då denna klistras fasat. För mig är det som att av någon slags skruvad prydhet (kan ju tappa klänningen) sätta plåster över bröstvårtorna om jag inte kan ha bh i klänningen med urringning ner till naveln. Alltså inte för att bröstvårtorna syns genom tyget utan för att jag kan komma att visa hela bröstet. Tänker jag fel? Finns det någon praktisk användning eller är det bara för att man "ska ha" trosor oavsett hur opraktiska de är?

Svar på tråden Varför skulle man vilja ha såna trosor?