• Saturnus

Babyvakt med bra räckvidd

Hej!
    Jag är på jakt efter en babyvakt med lång räckvidd och tar tacksamt emot rekomendationer. Utanför där jag bor finns en park som jag vill springa i medans sonen sover. Några bra ideer?
    Tacksam för alla svar.  

#
  • Svar på tråden Babyvakt med bra räckvidd
  • Alexi

Inte som svar på räckvidden men är det inte tryggare för dig att ha barnet sovandes i en vagn där du springer Det har jag en bekant som gjorde, hon sprang runt på en löparbana med vagnen stående i mitten.

i övrigt har både vår Padvico 938 och supernovan räckt till allt det vi försökt med dem.

• Gryntroll

Hur stor är parken? Jag tänker så man hinner hem vid larm.... annars kan jag rekommendera de appar som finns. Vi har Babymonitor och den är gratis, ringer upp (el sms) det tel.nummer man anger. Varnar även vid svagt batteri. Går över mobilnätet. Känsligheten kan ställas in på en skala fr 0-100. Fingerar perfekt för oss.

• Blobba

Vi köpte en comradio på Clas Ohlson. Kommer inte ihåg namnet men den har räckvidd på ca 2km (teoretiskt). Använde den bara hemma, i huset och på tomten.

• Demmpa

Vi har PMRer (licensfria comradio) från tillverkaren TopCom, dom har en räckvidd på ca 9 km vid fri sikt, vi har den modellen som är stöt- och vattentålig, dom har även en funktion som heter VOX. VOX är en funktion som gör att PMRen börjar sända när ljudnivån i rummet blir högre än inställt värde.

• Blobba

Vår comradio har också VOXfuntionen. Fungerar bra när sonen är äldre. Då som lek ute :)

• Saturnus

Det är Max 1.4km bort så det går snabbt att hinna in även om man är längst bort.

Gryntroll skrev 2013-07-13 22:55:15 följande:
    Hur stor är parken? Jag tänker så man hinner hem vid larm.... annars kan jag rekommendera de appar som finns. Vi har Babymonitor och den är gratis, ringer upp (el sms) det tel.nummer man anger. Varnar även vid svagt batteri. Går över mobilnätet. Känsligheten kan ställas in på en skala fr 0-100. Fingerar perfekt för oss.

#
  • Saturnus

Låter absolut intressant. Har du numret på den?

Demmpa skrev 2013-07-14 00:45:35 följande:
    Vi har PMRer (licensfria comradio) från tillverkaren TopCom, dom har en räckvidd på ca 9 km vid fri sikt, vi har den modellen som är stöt- och vattentålig, dom har även en funktion som heter VOX. VOX är en funktion som gör att PMRen börjar sända när ljudnivån i rummet blir högre än inställt värde.

• Saturnus

Vilken modell av topcom är det?

Demmpa skrev 2013-07-14 00:45:35 följande:

#
  • Saturnus

Smart men han sover inte så bra i vagnen :(

Alexi skrev 2013-07-13 22:54:38 följande:
    Inte som svar på räckvidden men är det inte tryggare för dig att ha barnet sovandes i en vagn där du springer Det har jag en bekant som gjorde, hon sprang runt på en löparbana med vagnen stående i mitten. i övrigt har både vår Padvico 938 och supernovan räckt till allt det vi försökt med dem.

#
Svar på tråden Babyvakt med bra räckvidd