• CvW

Thailand eller Mexico

Vi funderar på en vinterresa i januari eller februari nästa år. 
    Jag har tittat på Thailand, bland annat Fritidsresors olika familjehotell men också på all inclusivehotell i Mexico.
    Någon som varit på båda platserna? Vad skulle ni helst välja igen och varför?

Stämmer det att poolerna i Mexico kan vara kalla i jan, feb? Läst det på amerikanska sajter. Havet ska ivarjefall vara varmt

• Svar på tråden Thailand eller Mexico
  • Brockmadigan

Jag har varit flera gånger i både Mexico och Thailand och jag tycker Mexico är överlägset bättre. Att det skulle vara kalla pooler har jag aldrig upplevt inte ens när jag varit där off season.
    Jag ska till Mexico i januari så vi kanske ses där! :)

• honeybee78

Mexiko skulle jag välja alla gånger! Underbart vackra stränder, fantastiska sevärdheter, trevliga människor osv. Det som enligt mig är bättre i Thailand är maten. Vet tyvärr inte svaret om din fråga ang poolerna, var i Mexiko nov för några år sedan och då var det bra :)

• CvW

Tack för svaren, gör det enklare att välja något nytt istället för Thailand. Så  ja kanske vi ses i Mexico.

Hm kanske amerikanarna som är lite frusna bara, måste ju va bra om ingen av er reagerat. På dem lät det som att det flöt isbitar i vattnet...

Svar på tråden Thailand eller Mexico