• Anonym (tokigt)

Tidigt MA och gravid två veckor efter?

Ja det låter helt sjukt men tror att det kan vara så otroligt...ska förklara.

Fick tidigt MA nyss..skulle vara i ca v7 men det fanns inget foster så läkaren trodde att det tillbakabildats redan och mitt hcg var bara 800.. bara vänta mf..
    Väntade 4 dagar sen kom det, blödde en vecka exakt..till förra fredagen.

Har haft tidigt ma förut med ett för litet foster i v8 och då försvann mina hormoner på en vecka.

Så iom det så kan det väl vara troligt att det försvunnit fortare nu och ägg släppt på en gång efter blödningen...

Fick neg gravtest i onsdags, ville kolla att det var över...vilken lättnad jag kände, att få gå vidare
    Sen testade jag bara för att jag är lite testoman och för att jag hade fler test hemma..och ja igår syntes det ytterst svagt och imorse kändes det starkare...
    Vi hade sex en gång precis när blödningen slutade.

Har någon annan varit med om nå liknande? ?
    Vet inte vad jag ska tro men det får närmsta dagarna utvisa.
    Har känt svaga gravsymptom men givetvis trott det berott på annat..

Oj långt det blev..

• Svar på tråden Tidigt MA och gravid två veckor efter?
  • Linda1103

Jag blev gravid två veckor efter tidigt missfall, var inne på sjukhus och fick det bekräftat. Plussade ca en månad senare - nu är jag i vecka 18!

• Anonym (tokigt)

Åh underbart att höra. Grattis till dig :)

Lite problem här om jag är det, vill såå gärna ha vår bebis vi försökt få i över ett år men min kropp stöter bort graviditeterna så vi ska få utredning så vi fick inte bli gravida just nu :/

Hoppas dom kan hitta mitt problem så vi får behålla denna gång.

Vi glömde i stundens hetta men trodde verkligen inte det var nån fara efteråt eftersom det tagit tid mellan våra graviditeter.

Vågar inte bli glad förrän jag vet vad som är fel på mig så jag får hjälp och får se ett friskt hjärta.

Om jag nu är gravid igen men jag som testat miljontals gånger missar aldrig minsta lilla streck så det var negativt tidigare i veckan.

Men hjärnan som den är börjar man ifrågasätta vad man sett :p

• Anonym (fundersam)

Undrar också hur det har gått! 
      Gjorde cytotek behandling för ca 3 v sen och har fått gravid 1-2  för nån dag sen på cb samt svagt streck på en sticka.. Dock hann jag aldrig testa med digitalt innan för att se att det var helt negativt. Men stickan har iaf gått från två synbara streck till i princip osynligt streck och nu börjar det synas igen så jag misstänker att jag har en ny graviditet på g. Helt otroligt isf. Vet att jag har extremet lätt att bli gravid, dock har båda slutat med MA. Ett i  juli och ett i oktober alltså. 

Ångrar mig så att jag inte tog ett digitalt tidigare för att kolla om det visade " inte gravid" Blev så snål och kände att jag inte ville slösa ett sånt dyrt test på att få ett negativt reultat, vi skulle ju vänta och låta kroppen vila.
    Nu måste jag fortsätta och testa med stickorna för att se om det blir en stegring. Blir en spännande tid nu..Rädd att jag blivit lurad, och att det bara är  hormoner kvar från förra grav. Jag slits verkligen mellan hopp och förtvivlan. Håller mina tummar sååå hårt!!

Svar på tråden Tidigt MA och gravid två veckor efter?