• Snuttan 01

Sluta amma!

Hej alla!

Jag behöver akut hjälp med sluta amma proceduren. Jag slutade amma för ca 2v men brösten producerar fortfarande mkt mjölk. Framförallt mitt högra bröst. Det producerar så det blir spänt och ömt. Jag har sovit utan bh nu 3nätter för jag tänkte det kanske hjälpte med att tömma bröstet och att de sen inte skulle bli så fullt igen under dagen. Men AJ så fel jag hade på kvällarna var det fullt igen. Så hur gör jag? Hur länge ska man stå ut? Jag orkar inte mer. Vill kunna ha normala bröst igen utan smärta. Att kunna ta på dom utan att det gör ont hade varit en dröm..

SNÄLLA HJÄLP!

• Svar på tråden Sluta amma!
  • Schack73

Pumpa ut lite tills det inte ömmar längre. Töm inte hela bröstet, bara tills det inte gör ont. Till slut borde brösten sluta producera mjölk.

• Snuttan 01

Schack73:det är typ tömt efter natten men har ändå ömma punkter. Ska jag fortsätta pumpa ut mer då tills det släpper?

• Schack73

Försök pumpa ut lite till. Du vill få bort det onda men samtidigt minska mjölkproduktionen. Kan vara en svår balansgång.

• Snuttan 01

Det är enbart på en fläck stor som en 5kr:a som gör ont. Och den sitter ihäller bröstet längst in mot mitten. Resten känns inte. Kan det vara mjölkstockning?

• Schack73

Oj, svår fråga. Kanske. Har du prövat att ringa Vårdguiden och fråga?

Svar på tråden Sluta amma!