• vollan

Antagning till högskolan

Jag pluggade som en dåre i höst och har äntligen fått resultat från högskolan.

Nu är fallet så att på mitt förstaval på antagning.se så står jag som 3:e plats på komvux betygen och 1:a plats på högskoleprovet. De tog in 11 på båda förra året och än så länge har de tagit in 2 på komvux och 8 på högskoleprovet. Första frågan är då, har jag mer eller mindre kommit in då?

Här kommer mitt andra dilemma, jag har kommit in på mitt 4:e val. Om jag tackar ja till det, innebär det att jag inte kan komma in på mitt första val? för jag vill inte tacka nej till det och sen visar det sig att jag inte kommer in på mitt första val och då får jag vänta ett år. Jag hittar ingen information om detta och man kommer inte fram när man försöker ringa Antagning servicen. Någon som vet hur man går till väga?

• Svar på tråden Antagning till högskolan
  • Belevaere

Antar att du står som reserv för ditt förstahandsval? Är ganska säker på att du, på de utbildningar du vill stå kvar som reserv på, tackar ja samt att du tackar ja till den utbildning du faktiskt kommit in på (4 valet). Skulle du sen komma in på nån reservplats så stryks de nedanför. Är dock inte helt säker på detta så maila antagningen och fråga. Lycka till :)

Svar på tråden Antagning till högskolan