• Lirpa09

Bra träning efter en graviditet?

Två månader har gått sen lilltjejen föddes och nu känner jag för att försöka träna lite smått. Vad är ok att göra? Promenader vet jag, och det blir minst en varje dag. Vill ha tips på vad jag kan hitta på :)

• Svar på tråden Bra träning efter en graviditet?
  • Liama

Det finns en app också som fokuserar på träning av magen eftersom man ofta har delade magmuskler även efter graviditeten. Den heter mammamage och kostar 22kr. Den har enkla övningar som koncentrerar sig på de inre magmusklerna.

• Fullrulle

Jag använder Jolly Motion som är perfekt för att röra på hela kroppen vid barnvagnspromenaden. Alla som jag känner tycker att den är suverän! Min man köpte den på www.jollymotion.se

• vincere

Kör enbart olika plankor för magträning första månaderna, så magen verkligen stärks inifrån. Gör INTE sit-ups, det hindrar bara magmusklerna att "växa ihop". 

Jag började träna lätt hemma tre-fyra veckor efter förlossning, andningsövningar, promenader. Har sedan drygt en månad kört styrketräning (har en pojke på 3 månader), började lite lättare men nu tyngre träning. Jättekul! Jag har är starkare nu än innan graviditeten, och magmuskulaturen är helt tillbaka. 

Beror på vilken träning du är sugen på, men glöm inte att planka!! :D

Svar på tråden Bra träning efter en graviditet?