Sonen hos läkare. Få veta?
Fick ett diffust meddelande från mamman att sonen behövde träffa psykolog. Kan tilläggas att vi i princip inte har någon kontakt med varandra. Ska tydligen behöva båda vårdnadshavarna för att det ska gå.
Då sonen fungerat bra hos mig och inte vill träffa någon att prata med så sa jag att jag vill veta mer vad det handlar om men får ingen information. Jag föreslog då att vi kunde träffas i familjerätten i ett samarbetssamtal för att diskutera detta innan jag ger mitt medgivande.
Nu ringer soc upp mig eftersom "jag vägrar låta sonen träffa psykolog trots att där finns en remiss från läkare". Hon förklarar att de kan besluta om detta om det anses vara bra för barnet om ena vårdnadshavaren sätter sig emot.
Vidare berättar hon om sonens magproblem och den medicinering som sonen tar för detta.
Känns bara "hallå eller"... Visste inte att sonen medicinerar. Han sa inget om detta och han tog ingen medicin hos mig för jag har fått reda på sen att han "glömde" den hos mamma. Mamman har inte meddelat något om några läkarbesök eller att sonen har medicin.
Har inte jag som vårdnadshavare rätt att få veta om sonen är sjuk och får remisser eller medicin? Vem ansvarar att den informationen når mig?