• Tessou

Aloe Vera

Nån som vet ifall de är farligt för katter att gnaga i sig?
    De är ju trots allt en hälso-blomma...

Oliver ÄLSKAR att gnaga på den o slicka i sig saften, men ibland spyr han upp de oxå.. Usch, hatar den gröna färgen som kommer upp.. bläää..

• Svar på tråden Aloe Vera
  • Arctura

Nä det är nog ingen fara! Det finns ju aleovera juice som vi människor dricker och det är ju ren aleo vera!! Så jag kan inte tro att det är farligt för katten...

• AnnaK

min katt är oxå helt besatt av min aloe vera...

• Kantarellen

Det ?slemmiga? i mitten av bladet är absolut inte farligt. Det gröna däremot är inte så bra, det innehåller ämnen som är laxerande och har även någon mer negativ effekt har jag för mig.

• Tessou

Oj då, lät inte så kul.. men han gnager mest på de gröna å slickar i sig saften.. ha ha!

• Isola C

Den aloe vera vi dricker och använder, är inte samma sorts aloe vera vi har hemma i blomkrukor. Det finns olika sorter.
    Vågar inte svara på om aloe vera växten man har hemma är farlig för katter...

• nattinattio

Jag besökte en aloe vera fabrik i västindien här i vintras, de berättade massor med saker. tex, så finns det olika saker i aloen, att man måste sära dessa innan man använder, gröna utanpå är skal, de genomskinliga klibbiga är det man använder till det mesta, mitt inne i den finns en annan som har just laxerande medel å det räcker med typ 1-2 droppar för en vuxen människa så sitter man på toa resten av dagen!

• Isola C

Ts: skaffa ampellilja eller kattgräs till katten istället. Det är bra för dem!

Svar på tråden Aloe Vera