Tappar sjukt mycket hår - ammar inte?
Överallt läser jag att man ofta tappar hår då man ammar.
Jag tappar massor hår men ammar inte - normalt?
Mina små kottar är 3 månader nu och håravfallet började för någon vecka sedan.
Överallt läser jag att man ofta tappar hår då man ammar.
Jag tappar massor hår men ammar inte - normalt?
Mina små kottar är 3 månader nu och håravfallet började för någon vecka sedan.
Det beror inte på amningen, utan på att du under graviditeten inte tappar hår alls i princip, så allt hår faller av nu, det du borde tappat tidigare. Typ. Jag var likadan, det rasade av så mycket att till och med frisören var förskräckt. Men det slutade när ungarna var något halvår. Nu har jag en matta av hår som är nån decimeter lång, över hela huvudet. :D
Håravfall har inget men amning att göra. Det är hormonbaserat! Du tappar mindre hår som gravid oxh för de flesta faller det istället extra ca 3-5 efter graviditeten.
Det har inte med amning att göra utan att kroppen ställer om från gravid till ograciös - hormonförändring. Under graviditet tappar man ovanligt lite. När kroppen sedan ställer om ett tag efter förlossningen så tappar man normalt mycket hår igen PLUS allt det där man skulle tappat under graviditeten som man inte gjorde.
Från gravid till OGRAVID. Skriver från iPhone. Blev lite lustigt .
Celest - såklart gäller det inte alla, men generellt är det så.
Flickan och kråkan - tja, så jäkla graciös är man ju inte efter en graviditet, så HELT fel ute var inte din telefon.
Tack för svar, blev lite förvirrad då jag googlade och det överallt stod att man tappar hår av amningen liksom..