• tjejen91

Katterna dåliga i magen

Mina katter bajsar löst :/ de krystar flera gånger när de sitter på toa. Min hona kissar även på andra ställen än i lådan. Vad kan detta vara?

Bytade torrfoder för 3-4månader sen, från RC till Iams.

Alla är kastrerade och avmaskade.

• Svar på tråden Katterna dåliga i magen
  • Respan

Hur länge har dom varit så?`
    vi kör royal canin till våran katt o hon mår jätte bra av det och tycker det är gott :)

• nemo1

Fasade du in det nya fodret långsamt under flera veckor? Byt tillbaka till RC  (även om det är ett skitfoder) och ge även kokt fisk och kokt kyckling. Ge även Pro-Kolin och Fortiflora som strös över maten och smakar gott.

• Harvester

Kör RC gastrintestinal till mina och det fick dem friska från sin IBD, kan därför inte hålla med om att det är ett skiffer. Varför skulle det vara sämre än andra? Bra tips med fortiflora, brukar funka bra. Om inte, gå till veterinären, svårt att bota katter på ett internetforum. Finns det ngt underliggande problem kommer det att krävas en längre utredning med många besök, tyvärr.

• Hormon
    nemo1 skrev 2013-09-01 21:16:28 följande:
    Varför byte från ett skitfoder till ett annat?
    Jag tänkte detsamma. Iams är förvisso det bästa bland skitfodren, men dem bör man bojkotta oavsett vad (otäcka djurförsök osv). Finns billigare, mycket bättre foder.
Svar på tråden Katterna dåliga i magen