• Tuggben

Nan pro 1

Hur gör ni med era bebisar som får ersättning på heltid?
    På förpackningen står det att man aldrig får förvara färdigblandad mat.
    Men på BB sa dom att det var ok att den stod en timme och så kunde man ge om han ville ha mer efter en stund.

Det vore ju smidigt om man kunde blanda för hela dagen och förvara i kylskåp men det kanske försvinner massa näring då?

Nu har vi termos med varmvatten och pulver med oss jämnt men det tar ju lite tid att göra iordning varje gång och det blir massa saker att ha med sig,

• Svar på tråden Nan pro 1
  • StarStruck

Ersättning som bebisen har ätit av får inte sparas. Ska ni i väg finns det att köpa på tetra, den kan ätas utan att värmas. Det använde vi även på nätterna.

• Aileen Allannah

Man kan absolut göra i ordning och ställa i kylen, och sen bara värma när det är dags att äta. Ska man iväg är det dock bättre att göra i ordning just när bebisen vill ha, en stund går det bra att förvara i rumstemperatur, men inte för länge. När vi var iväg hade vi oftast tetra med oss, eller en liten termos med lagom varmt vatten.

• Aileen Allannah
    StarStruck skrev 2013-07-10 22:13:19 följande:
    Färdig ersättning kan stå upp till 8-10 timmar vad jag kunde läsa mig till?
    I kylskåp, absolut! Vi gjorde i ordning en tillbringare med ersättning och hällde upp så mycket som behövdes, inför nätterna.
  • FruLarsson
    StarStruck skrev 2013-07-10 22:13:19 följande:
    Färdig ersättning kan stå upp till 8-10 timmar vad jag kunde läsa mig till?
    Ja det är ju vad som står på babysemps förpackning, om man förvarar i kyl. Risken med att förvara färdigblandad ersättning länge är att det kan växa till bakterier snarare än att näringen försvinner ur mjölken.

Jag försökte ha färdigblandad hemma i kylen och visst var det smidigt men min lilla gourmet-bebis tyckte inte det var så gott så hon åt mindre och mindre så nu kör vi på nyblandat alltid. Men det kan ju vara värt att prova i alla fall!
  • 19Angelica83

Jag håller med dig Tuggben, vi kör också nan pro 1 till vår 4 månader gammla pojke :) men ska vi iväg har jag köpt dom som finns på tetra :) väldigt bra men dom ska ändå värmas :D

• Myysan

Jag har nan PRO 1 till våran 3mån.. Har alltid en termos med mig. Sen har jag en burk med mig där portionerna redan är upp portionerade räcker till 3 måltider.. Ska vi vara borta längre så tar vi med hela påsen.. D tar ju ca 10 min innan d blir rätt tempratur.. Min son vill att d ska vara varmt annars äter han inte d..tycker att det funkar jätte bra med termos.. :)

• chrissepisse

Vi har blandat och haft i tillbringare i kylskåpet eftersom de har det på sjukhuset här i Malmö och de sade att det är ok. Efter fyra månader slutade jag koka vattnet till ersättningen så nu tar jag ur kranen vid varje måltid istället.

Jag har antingen pulver eller tetror med mig när vi ska iväg. Jag värmer inte tetrorna utan häller bara upp och serverar. Pulver tar jag med om jag vet att jag kan få tag i vatten att blanda med. Man kan ju alltid köpa flaskvatten utan kolsyra och blanda med om det inte finns kranvatten. 

Svar på tråden Nan pro 1