Köpa nyckelfärdigt hus, kostnad?
Halloj, nu har vi hittat en tomt för 1500000. Vi har ett lånelöfte på ca 3500000. Skulle vi med den summan kunna få oss ett hus?
Halloj, nu har vi hittat en tomt för 1500000. Vi har ett lånelöfte på ca 3500000. Skulle vi med den summan kunna få oss ett hus?
Beror väl på huset, och var du bor. Ett Älvsbyhus kostar mellan 1,2 och 1,8 miljoner i stockholms län,
Det är mest oförutsedda utgifter jag menar. Typ bygglov o vatten och sånt som jag i te har koll på. Huspriserna står ju på levereantörernas sida men sen tillkommer väl andra saker misstänker jag. Bor i Uppsala
För den summan kan ni nog få ett Älvsbyhus, summan för bygglov är olika från kommun till kommun, hör med bygglovsansvarig i din kommun för korrekt svar. Även anslutning vatten/avlopp och el varierar i pris beroende på kommun.
Markarbeten kan springa iväg, kostar säkerligen allt från 100 000 och uppåt.
Extremt få hustillverkare har totalpris för hus nf tillgängligt på nätet, begär alltid offert.
Vi köpte nyckelfärdigt hus för ca 1,8 mkr. Till det tillkom kostnader för markarbeten, grund, borra vattenbrunn, tomt, indragning av el och bredband, lagfart etc. Totalt 3,5 mkr. Om ni köper helentreprenad får ni ungefärliga summor på vad ovanstående kostar, men det kan givetvis bli dyrare ändå. Om de tex måste borra djupare än normalt eller liknande. Om jag minns rätt blev vårt ca 30 000 kr dyrare och det var på markarbetet.
Här är tomten för den som orkar läsa och se på ett ungefär vad som behövs göras... www.widerlov.se/bostadspresentation/
Ja eller hur, ligger verkligen perfekt också med ca 3-4 km till Uppsala city! Tyvärr så får man bara bygga ett hus som motsvarar 20% av tomtytan (651 m2) vilket betyder att huset Max får vara ca 110 om vi vill ha garage också och det är ett krav från mannen :(. Så vi får nog hoppa den tomten
Aha, det ska jag göra! Tänk om det skulle funka ð??º
Kolla noga maxhöjd till takfot, oftast finns någon begränsning där inom detaljplanerat område.
Vi köpte nyckelfärdigt från Eksjöhus. Prio Tre, 2-plansvilla på 140m2. Kostnad för detta, inklusive platta på mark och garage, men exklusive extra markarbete, går på ca 2 460 000.
Men utöver detta så tillkommer det ju en hel del andra kostnader. För oss kommer det sluta på ca 4 700 000 för allt, inklusive soldäck, mur, staket, stenläggning, trädgård etc. Vi har en fullständig specifikation på priserna här byggahuslindbacken.se/husbudget/ . Det kan nog vara till hjälp för någon, det var definitivt något vi saknade när vi började kolla upp vad kostnaderna kunde vara för att bygga hus.
Hej,
Vi planerar att köra på ett 1,5-planshus från Trivselhus. Totala kostnaden enligt den kalkylen vi använde bör hamna på 4,8 (www.devolv.com/calculator-start)
Ska kika på den du länkade och se om kostnaden blir detsamma
Hej,
Vi planerar att köra på ett 1,5-planshus från Trivselhus. Totala kostnaden enligt den kalkylen vi använde bör hamna på 4,8 (www.devolv.com/calculator-start)
Ska kika på den du länkade och se om kostnaden blir detsamma