• ofrivilligahembiträdet

Hudflik i underlivet...

Jag fick barn för 10 veckor sen, sprack lite i mellangården, blev sydd med 7 stygn.
    Har läkt jättefint, såg bra upp på efterkontrollen för 4 veckor sedan.

Efter ca 8 veckor försvann stygnen och då försökte vi ha sex. Det gick dåligt så vi avbröt och efter sexförsöket har underlivet varit irriterat och svider.

Jag har en liten "hudflik" precis i slidöppningen, bredvid ärret efter att jag sprack. Den är lite röd och det är runt den som det känns irriterat.

Jag ringde BM och fick tid om en vecka, på henne lät det helt normalt men att de ska kolla.

Jag är bara så galet orolig. Någon som varit med om liknande?

Ps. Jag mår bra i övrigt, inga onormala flytningar. Jag har mindre flytningar nu än jag hade innan graviditeten.        

• Svar på tråden Hudflik i underlivet...
  • Flickan och kråkan

Det är vanligt att man får små flikar i underlivet. Bara slemhinnor. Jag upptäckte som en liten "tapp" vid slidöppningen nu under senaste graviditeten. Fick den kollad av BM och inget konstigt. Slemhinneflik. Kan dyka upp just pga trycket i bäckenbotten och att man blir mer slapp där. Jag har fött tre barn och inte spruckit något och har fått det ändå. Jag var också orolig. Tror det står om det på 1177 eller någon annan vårdandes. Kan skava. Kanske det som gjort det irriterat för din del. Man har ju väldigt torra slemhinnor efter förlossning.

• Ma Baker

Jag har också den där fliken, helt ofarligt! Det är en bit av slemhinnan och den skulle försvinna om man gör sina knipövningar fick jag förklarat för mig. Min har dock inte försvunnit men blivit mindre irriterad..

• castafiore

Jag tror du skulle få fler svar om man fick vara anonym.

• Annelie 76

Jag hade små hudflikar som en gynekolog penslade nånting på så de krypmte ihop och försvann. Barnmorskan jag varit till innan gjorde dock ingenting. Du kanske också skulle gå till en gynekolog? Passa på att be dem kolla efter svamp och bakteriell vaginos, har man detta kan det göra väldigt ont att ha sex. Jag hade det (bakteriell vaginos) utan de klassiska symptomen och hade väldigt ont i slemhinnorna och mycket sveda sista delen av graviditeten och första månaderna tills jag fick hjälp.

• ofrivilligahembiträdet

Jag funderade på att lägga tråden i känsliga rummet, men gjorde inte det. Kanske dumt men det räcker med svaren jag fått, känner mig lugnare nu.

Ska fortsätta knipa på och så får vi se vad BM säger.

Annelie 76 skrev 2013-07-10 11:27:26 följande:
    Jag hade små hudflikar som en gynekolog penslade nånting på så de krypmte ihop och försvann. Barnmorskan jag varit till innan gjorde dock ingenting. Du kanske också skulle gå till en gynekolog? Passa på att be dem kolla efter svamp och bakteriell vaginos, har man detta kan det göra väldigt ont att ha sex. Jag hade det (bakteriell vaginos) utan de klassiska symptomen och hade väldigt ont i slemhinnorna och mycket sveda sista delen av graviditeten och första månaderna tills jag fick hjälp.

Ang att sexet blev dåligt, det berodde på att jag inte blev våt. Jag har inte blivit våt vid sex enda sen jag blev gravid, tänkte att det berodde på graviditeten, och att det kommer gå över.
     Ska fråga BM när jag ska dit och får jag inget vettigt svar så ska jag söka vård hos en gynekolog. Tack för tipset.
Svar på tråden Hudflik i underlivet...