Anonym (flatan) skrev 2013-07-09 21:56:57 följande:
hej, jag är en flata utan barn. Jag kom på i vuxen ålder att om jag skulle bli gift så behövde det vara med en annan kvinna. Nu är jag gift och jätteglad.
Om det är viktigt för dig att veta hur du skall definiera dig, då kan det ibland vara praktiskt att tänka i termer av
Heteroemotionell, heterosexuell resp homoemotionell och homosexuell.
Inte för att det är några fasta kategorier eller identiteter, utan som redskap att analysera sig själv med.
vi kan ta mig som exempel på hur man kan analysera situationen: Jag skulle nog säga att jag är bisexuell, dvs har behållning av att ha sex med män och kvinnor.
Jag är dock mer utpräglat homoemotionell, för även om jag kan bli hyfsat kär i en man så blir jag helt huvudlöst kär i kvinnor. Jag känner mer och starkare för dem än för män; Kan tex tänka mig att flytta, gör av med mer pengar än vad som är förståndigt, fantiserar om att ha barn med dem, osv medan jag på den tid jag bara dejtade killar tyckte att folk var helt dumma i huvudet som ville gifta sig - visste de inte hur dåliga oddsen är att det håller? Dessutom verkade det sååå tråååkigt att bygga bo med en karl. Nu tycker jag att det är jätteroligt att spara till sommarstuga ihop... Ja du fattar hur larvig jag är : )
Ja, jag vet inte om det här gav någon ledning, men ändå. Lycka till med projektet att bena ut din identitet!
Med många hälsningar
Flatan