• m2b

Brio Race vs Crescent Compact

Jag letar efter en sulky som ska vara lite mer stabil. Barnet väger redan 15 kilo och de flesta har ju det som maxgräns. Försäljaren i affären säger ändå att de håller för mer, de stabila sorterna. Tjejen som är 2 år testade racen, jag tycker den ser smal ut! Någon som vet hur den förhåller sig mot Crescent compact? Vi vill inte lägga mer än 2000 i nuläget och hittar bägge för under det priset. Några erfarenheter mellan dessa två vagnar?

• Svar på tråden Brio Race vs Crescent Compact
  • m2b

eller om någon har ett annat tips med den prisgränsen

• m2b

jag är ute efter en lättkörd resevagn/extra vagn. 

• eec82

jo babyjogger säger jag med, dock dyra till ordinariepris, men på blocket finns de inom din prisgräns. Annars slår jag ett slag för kronans sulky oxå den dyrare men prisvärd. 

Hade dock valt brio framför c.  

• m2b

jo känner till babyjoggern, men tycker den är lite dyr i nuläget, har tänkt längre fram en britax affinity istället, men behöver något mitt emellan.....vi har en brio happy och en känns stor att släpa på nu i sommar på semstern. Vill helst inte lägga så mycket pengar då, men det verkar lite hopplöst när det är belastningsgräns på 15 kilo på de flesta (mest pga av att de inte testas för högre tror jag)

eec82, varför Brio framför Crescent? Vet du något om skillnad i rymlighet mellan dessa? 

• eec82

Baserat på reklamationer. Brio håller bättre. De testas oftast för 30 kg iaf brio men är Eu standard med 15 kg när det innan de ändrade reglerna för tester och krav var ju brio race 20 kg. Men testad för mer.

• Faile

Jag tycker Brio race är obekväm att köra av någon anledning. Älskade min crescent compact, knölig att få in i bilen dock då vi var tvungna att ta bort hjulen. Vi hade ingen kombi då, så har man en sådan är det säkert inga problem.

Behöver barnet inte liggläge hade jag dock valt en brio sitty, favoritvagnen av alla  

Sluta jiddra, börja trolla!
  • m2b

men va skiljer sittyn mot racen? Suflett är ett måste tycker jag....

• Faile
    m2b skrev 2013-07-09 21:10:39 följande:
    men va skiljer sittyn mot racen? Suflett är ett måste tycker jag....

Känslan att köra den är helt olika. Racen känns hård och plastig på nåt sätt medan sittyn har ett härligt gung. Sittyn känns även mer rejäl trots att den är både lite nättare och några kilo lättare än racen. Sufflett kan köpas till.
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • sri

Det går inte att fälla ryggen i sittyn, bara lite, medans racen kan fällas helt.

• Blomma87

Jag stod själv o valde mellan dessa två vagnar för en tid sedan. För oss blev det en crecent, som vi är nöjda med. Både jag o min man är långa, så det är toppen att kunna höja handtaget så mycket! Suffletten går också att flytta i höjdled, så det är gott om plats för vår långa tvååring. Den är också mycket lättkörd, de stora hjulen gör att det nästan känns som den rullar av sig själv. Det som kan uppfattas som negativt är att barnets vikt hamnar mest på framaxeln, vilket gör det lite svårare att vända vagnen genom att trycka ner handtaget/lyfta framhjulen, och att suffletten efter ett tag började hoppa loss, men det var lätt åtgärdat genom att "trycka till" den.

Kan inte svara på om den är bättre än en brio race, men den är lättkörd och rymlig.
    ..o ja, barnet hade passerat 15 kg redan innan vi köpte vagnen. 

• m2b

Hur är crescent i bredd vi ryggen? Tyckte brion såg så smal ut! Läste någon stansen var 25, 28 i sitsen påbredden. Testade ni med barnet i bägge vagnarna? Hittade ingen Crescent i affären!

• mayia1

Nu vet jag inte vart du bor, men på Jollyroom i Mölndal (alldeles utanför Göteborg) har de en Crescent Compact man kan känna och klämma på. Jag tittade bara som hastigast på den häromdan men tyckte allt att den var rymligare än brio race. Men jag har inte testat med nåt barn i än, så jag kan inte säga säkert. Jag tyckte den såg bra ut, stora härliga hjul och ombonad.
    Jag är själv ute efter en sulky som passar ett stort barn men är hopplöst förälskad i Baby Jogger City Mini GT...

Svar på tråden Brio Race vs Crescent Compact