• MalinS

2 månader problem med magen

Min son ville aldrig ta bröstet så sedan han var 1 månad har han fått Nan pro 1. Han fick väldigt ont i magen men med Semper magdroppar, Minifom och rapsolja i maten har det funkat bra men bajset är ändå lite hårt och det kan gå några dagar utan att han bajsar. Han har mycket uppstötningar som blir värre och värre. När han somnar så vaknar han efter en stund och 'hulkar' så vi får ta upp honom och då kommer det rapar. Han är trött och ledsen eftersom han aldrig får sova klart. Bvc tyckte vi skulle testa Laktulos också, så nu har vi kört med det i en vecka och det har blivit ännu värre. Han har inte bajsat sen vi började med Laktulosen men försöker ofta. Han klämmer så att han blir röd i ansiktet och skriker sig alldeles svettig men ändå kommer det ingenting. Men när vi hjälper honom med pysventiler kommer det bajs. Vi funderar på att sluta med Laktulosen och kanske testa Nan HA istället för Nan pro? Finns det någon med liknande erfarenhet?

• Svar på tråden 2 månader problem med magen
  • aurora1827

Vår dotter har mjölkallergi och hennes symptom var att hon kräktes jämnt och ständigt, samt var väldigt hård i magen. Det är inte säkert att mjölkallergi syns på några tester när det är små, det tog tills hon var tre år innan vi äntligen fick diagnos. Jag tycker definitivt att ni ska gå och be att få mjölkfri ersättning utskriven och testa. 

• skogsvitter

Sluta med laktulos och börja med mjölkfri ersättning. Mycket märkligt att de inte rekommenderar det i första hand med tanke på att det är vanligaste orsaken till problem med mage hos barn som får ersättning gjord på komjölk.

• Johanna7503

Läs mitt inlägg i tråden högre upp "kräks och kräks och kräks". Jag har exakt samma problem med min kille som är 4 månader drygt.

• MalinS
    Johanna7503 skrev 2013-07-11 20:50:34 följande:
    Läs mitt inlägg i tråden högre upp "kräks och kräks och kräks". Jag har exakt samma problem med min kille som är 4 månader drygt.

Hittade inte den tråden tyvärr :(

Men vi har börjat med Nan HA nu och så skippar vi Laktulosen. Han mår redan bättre och bajsar varje dag :)
  • Airhostess
    MalinS skrev 2013-07-12 14:38:50 följande:

Hittade inte den tråden tyvärr :(
    Men vi har börjat med Nan HA nu och så skippar vi Laktulosen. Han mår redan bättre och bajsar varje dag :)
    Skönt att höra
Svar på tråden 2 månader problem med magen