• skyline

Ska flyga/resa med tre barn, vad behöver jag ha med mig??

Ska flyga/resa med tre barn, vad behöver jag ha med mig?? Vad behövs på plats? vad behövs på planet? Får jag ta med mig Sempers smootie och majsbågar ombord?tvättservetter?

Tycker det är jobbigt med detta vad man får ha med o inte i handbagaget....?!

Vi ska längst ner i spanien, o fick nyss veta att det är ca snitt 42 grader dit vi ska....kul...

• Svar på tråden Ska flyga/resa med tre barn, vad behöver jag ha med mig??
  • FOA

Hur gamla är barnen och hur lång är flygresan?

• skyline
    FOA skrev 2013-07-08 08:39:26 följande:
    Hur gamla är barnen och hur lång är flygresan?

2,5,6 år
    ca 5 tim flygning 
  • Queenie70
    skyline skrev 2013-07-08 09:00:28 följande:
    2,5,6 år

ca 5 tim flygning 

Valium
  • annox

Jag fick ta med smoothies när jag flög med min pojk. Krokar får du givetvis ta med,

• hymafr

Allt ätbart borde du få ta med dig, men tveksamt om Smoothie räknas dit. Köp läsk på flygplatsen efter ni gått igenom.

Muta med godis, små leksaker.  

• Dixie

Ja, babymat får du ta med, så är det tex semper går det bra men inte Festis. Majskrokar är ju inga problem, det gäller ju bara vätska. Ombyte till alla i handbagaget är bra att ha! Och sjukförsäkringskortet från FK är bra att ta med.

• annox

Smoothies är ok! Jag hade en nappflaska med vatten som också var ok bara jag smakade på den och visade att den är ok.

• Mellanmjölkens land

För att slippa fundera finns det ju smooties på 90g

DVD/platta med favoritfilmerna till de större
    Några böcker
    Lite leksaker av det mindre slaget
    Papper och kritor/färgpennor
    Sånna där flyttbara stickers (brukar även finnas att köpa på planet men då är inte urvalet det roligaste)
    Lite plockmat, speciellt till 1åringen men även till de andra om planet blir försenat eller om maten inte är god. Kall pasta, köttbullar/burk med frikadeller, lite grönsaker.
    Tunn filt/sarong att sova under
    Tomma vattenflaskor att fylla på efter säkerhetskontrollen. Räkna med minst 0,5l per person, gärna mer.
    Vi har haft med sele eller bärsjal när vi flugit när dottern var mindre. Grymt praktiskt

Glöm inte ett rejält förråd med blöjor till 1åringen! Flygningar kan resultera i spännande mageffekter

• Aimee68

Myggmedel. Nåt som kan vara bra är xylocainsalva om de ändå får myggbett. Det tar bort den värsta klådan så de inte river hål och får infekterade sår. Vätskkeersättning, näsdroppar om barnen är täppta i näsan (Kan göra stor skillnad när man flyger så de inte får ont i öronen). Kylbalsam vid solsveda.

Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
Svar på tråden Ska flyga/resa med tre barn, vad behöver jag ha med mig??