• Misspiggy03

konstiga matvanor...

Har alltid haft en viss matvana som inte alla tycker är normal t.ex Makrill direkt ur burk. 

Vad saknar jag i kroppen om jag börjat äta vitlök, flingor med mjölk, chips och avslut keso med gurka.? Har även ätit ostkaka (Hemmagjord) i drygt en vecka nu. Men tycker den är vansinnigt god. 

Finns det bättre rätter som jag kan tillföra mig de vitaminer och mineraler som jag saknar?

Vad finns det en bra hemsida med " feta" recept så jag samtidigt har svårt att behålla vikten och pendlar mellan 60-65 kg och är lång?

Jag äter regelbundet oftast var 3.e timma för att undvika yrsel och dåligt humör. lever för övrigt ett hälsosamt liv och mår bra i själen. 

• Svar på tråden konstiga matvanor...
  • ChaosMum

Vad du saknar? Karaktär? Eller ett gravtest?

Karma is a bitch and I love bitches ;)
  • doubleinfinity

om du äter mkt men ändå går ner i vikt tänker jag att det skulle kunna vara en överproduktion i sköldkörteln?

• Misspiggy03

Då jag inte väntar min mens än på ett tag har jag inte tänkt tanken att mina något udda matvanor kan ha med att jag skulle vara gravid. Har läst att tecken på en graviditet kommer efter cirka 6 veckor. Tack för tipset. Om den inte kommer som förväntat är det prio 1 helt klart.

• Misspiggy03
     #2 Tack för svaret.  Har alltid haft detta problemet sen tonåren. Möjligt att det kan vara genetiskt?

Du vet inga bra recept som kan göra att hungern håller sig borta längre? 
Svar på tråden konstiga matvanor...