• kotten85

han somnar aldrig!!!

Håller på att bli tokig på min 21 månaders som aldrig somnar på kvällarna! Han har hållr på sen han va ca 18 månader. Vet inte vad jag ska göra för att få honom att somna.Jag har dragit ner dagsömben till 1 timme och det funkade ca 1-2 veckor. Nu är vi tillbaka på att inte somna på kvällen. Har innan aldrig varit problem att sova.. hjälp snälla! Har ni tips? Hur gör ni? Är det en fas bara? Förlåt om inlägget blev virrigt men är desperat.

• Svar på tråden han somnar aldrig!!!
  • norrlandsflicka

Ta bort dagsömnen helt? Fick vi göra när dottern var i den åldern . Sov hon på dan även om det bara var 30 min så somnade hon 22-23.

• LillGris

Ja ta bort dagssömnen helt. Kan bli grinigt ett tag men han verkar inte behöva sova dag.

• kotten85

Ja, jag lg ch tänkte på det nu också.. men han är sååå trött efter lunch.. och ska man åka bil nånstans somnar han bara då.. så måste nog behålla dagsömnen..

• MikuAndSaraLi

Lägg honom senare.

Efter sommarlovet, börjar ni med nya rutiner och säg till på dagis att han absolut INTE ska sova middag.

• kotten85

Provade idag att han inte sov alls på dagen. Han somnade 17.55 i sin säng helt själv. Annars brukar vi behöva sitta kvar tills han somnat. Lite tidigt att somna då istället men förstår atr han ville det! ;) får se hur det går imorrn och hoppas på att han soverhela natten också. ;) tack för era svar!

• norrlandsflicka

Skönt det funkade bra med första försöket utan dagsömn. I början får man försöka undvika längre bilturer och vagnsturer på em. Är lätt de somnar annars då. Utelek är bra för att det inte ska råka bli tupplurar inne också på em. Dottern som nu är 2,5 år somnar fortfarande lätt i bilen, men försöker köra längre turer på fm så sömnen inte ska bli alltför förstörd.

• kotten85

Idag somnade han i bilen i 30 minuter. Somnade utan problem vid 19.45. Så heeeelt underbart bra! :D

Svar på tråden han somnar aldrig!!!