• Åsisen

Prob produkter

Hej,
    Min ena isis kille har eksem och vi får inte riktigt bukt på problemet. Han duschar 2 gånger i mån, sommarhalvåret, och smörjer in honom i krämer/olja varje dag, och har även eksem täcke och luva. Men de måste tvättas ofta för de blir så smutsigt snabbt o kliar därför massa pga de. Men får inte bort problemet :( blir stressad av detta då han kliar sönder sig och är as irriterad. Just nu går de inte alls att rida honom pga detta. De är så synd att se honom såhär . Vi bor endån mkt öppet o ingen skog.
    Jag har hört att prob produkterna är bra, någon som vet något om detta o iså fall var man kan beställa dem ? Dem produkterna är dem enda jag inte provat så hoppas på lite hopp.
    Har läst att många hästar blivit hjälpta av detta o kan i stort sätt gå utan eksem täcke, min erfarenhet är att han kliar sig mer när han har täcke på sig än utan . Kan de vara så ??

• Svar på tråden Prob produkter
  • cajsasmamma

Jag tvättar mitt russ med prob-schampo, smörjer med deras salva smörjer han även med Superbrahästsalva och han kliar sig nästan inget.

• Majsan70

Jag kan tipsa om Aloe Vera från Forever Living Products.

Deras handtvål att tvätta med samt gelly och propolis att smörja med. Sen ger man Gel i maten två gånger om dagen och efter ett tag ser man oerhörda förbättringar.

Dottern hade en ponny med svår eksem förra året och efter två veckor var skillnaden enorm och efter en månad var allt borta.  Helt naturliga produkter som är användbara till så¨mycket mer än just det jag nyss nämnde.

Googla på Forever så hittar du återförsäljare.

• Åsisen

Tack båda för svar :) jag kommer prova båda alernativ då hästen är värd de. Lider så av att se honom klia i sönder sig. Jag känner någon som är återförsäljare för forever Living Products så kontaktar henne omgående :) och prob produkter är nu beställda och även örter!

• Majsan70
    Åsisen skrev 2013-07-08 14:44:13 följande:
    Tack båda för svar :) jag kommer prova båda alernativ då hästen är värd de. Lider så av att se honom klia i sönder sig. Jag känner någon som är återförsäljare för forever Living Products så kontaktar henne omgående :) och prob produkter är nu beställda och även örter!
    Hoppas det löpser sig. Sånt där är inget roligt alls. Dotterns ponny såg förfärlig ut när hon kom.
    Jag kan ju tipsa om att man kan ge gelen förebyggande redan från mars för att förebygga problemen då det kommer inifrån. Då motverkar i god tid.
  • Froststar

Vi använder Prob schampo, balsam och olja på hästarna. Inget kliande, inte ens på ena kallblodet som var hur fnattig som helst tidigare. Men de har inte haft så svår eksem som du skriver om  så det kan jag inte uttala mig om ifall det blir helt avhjälpt. Värt att testa tycker jag.

Timotej och Andersen säljer Prob produkter, tahorseware.se
    Killarna där är väldigt hjälpsamma och känner verkligen till produkterna de säljer. De är själva hästägare och hunduppfödare.

Svar på tråden Prob produkter