Ingenting händer och jag känner mig bitter
För lite mer än en vecka sedan fick min bror ett till barn. Och trots att jag känner mig glad över att ha blivit faster igen så kan jag inte låta bli att känna mig en aning bitter.
Anledningen till att jag känner mig bitter är för att jag och min sambo har försökt i 3år och 3 månader nu utan att ha lyckats och utan att ha fått någon hjälp.
Efter att vi hade försökt i 18 månader så sökte jag hjälp eftersom jag började bli orolig. Sambon var mer lugn och sa att det händer när det händer men jag kunde inte tänka på annat.
Så tog kontakt med ungdomsmottagningen och där fick jag inte mycket hjälp. Hon jag träffade tittade inte ens på mig utan satt mest och stirrade in i dataskärmen medan jag fick prata till hennes rygg. När jag hade pratat klart så fick jag bara till svar att det var kvinnokliniken som jag skulle ta kontakt med.
Tog kontakt med en på kvinnokliniken som blev sur över att jag kontaktade dem och tyckte att jag istället borde ta kontakt med barnlöshetsmottagningen i Skellefteå.
Så ringde till dem istället och när de fick veta att jag bara var 20 år gammal så kunde de inte göra något mer än att be mig ringa 3år senare när jag var 23år eftersom de inte kunde hjälpa mig innan dess.
Nu är det 13 månader kvar tills jag fyller 23år. 13 månader kvar tills vi kan söka hjälp igen och förhoppningsvis får veta vad som är fel.
Fram tills dess så är det väl bara att fortsätta försöka och testa fler av de tips som vi har fått. Hittills så har jag/vi testat med inte tänka så mycket på det (vilket inte alltid är så lätt), hostmedicinkurer, olika ställningar, ägglossningstest och jag har även varit hos gyn och kollat så att jag inte har endometrios eftersom jag väldigt ofta kraftiga menssmärtor, men som tur var hade jag inte det och allt såg bara bra ut och verkade fungera som det skulle.
Och nu har jag lite frågor till er.
Hur känner du/ni er när någon får barn? Kan ni glädjas åt andras lycka eller blir ni som jag lite bittra och försöker att undvika att träffa dem den första tiden?
Hur gjorde ni när ni sökte hjälp? Vem tog ni kontakt med? Hur länge fick ni vänta innan en utredning startade?
Och om det finns någon här som är runt 18-23år som sökt hjälp, hur blev ni bemötta när ni sökte hjälp?