Jag tror att min son är helt känslokall..
Hej!
Jag kan inleda med att säga att berätta att syftet med denna tråd är generellt menat att få andra perspektiv och synpunkter ifrån människor direkt relaterade eller helt orelaterade till en liknande situation för att hjälpa mig få en mer objektiv syn på min familjs situation.
Jag och min man har 3 barn, vi är i 36 års åldern lever ett relativt normalt liv.
Våra barn har alla förutsättningar dem behöver i hemmet, min man är akademiker och jobbar som advokat, jag själv som frisör. Vi bor i Saltsjöbaden i Stockholm, vilket bör vara en relativt trygg miljö för barn.
Vi har uppfostrat dem i en agnostisk-syn när det kommer till religion och försökt att hålla dem bortom våran influens gällande politik och dylikt.
Vi har helt enkelt försökt uppfostra dem enligt generella samhällsprinciper samt normer och samhällsstrukturer.
Våra barn: En dotter på 6 år, en son på 10 år och slutligen en son på 17 år.
Vår äldsta, han som är 17. Har aldrig varit som de andra barnen, mina andra barn är fullt (jag gillar inte att använda ordet men syftar på normen i högsta grad) normala.
Men han var alltid speciell, han tyckte inte om saker som andra barn tyckte om. Han tjatade aldrig om leksaker eller grät inte för att han inte fick godis.
Han satt mest tyst och analyserade och tittade på saker och miljöer.
Han var aldrig sprallig eller uppspelt, utan tog allt väldigt lugnt och verkade aldrig bry sig speciellt mycket om saker och ting, han grät knappt något alls.
Nu säger jag inte att det är något fel, hur han har agerat osv.. Jag tycker bara att det är fascinerande för alla våra andra barn är av den "klassiska typen" som skriker, skrattar och gråter.
Han har topp betyg i skolan, han umgås inte väldigt mycket med kompisar till skillnad ifrån mina yngre barn, han läser mest.. Kafka, Moby Dick, James Joyce b.l.a.
För 1 månad sedan hade vi en katt, Nils.
Barnen älskade Nils.